hemma

hemma igen, har inte orkat sätta mig vid datan för o skriva, har inte ens laddat över alla bilder. får ta mig tid sen. har haft en toppen semester, blev inte så mycket sola men det visste jag juh redan innan. massa mat o massa vila. hann shoppa lite skojiga saker, ett dopp i svarta havet o prata svängig engelska.
kom hem fredag natt tur att mamma hämtade oss annars hade nog taxichaffören slängt ut oss efter halva vägen, albin grinade hela resan hem. suck. lördag blev en massa onyttig mat o sova igen sig. igår så har jag rensat i alla garderober, slängt massa sängkläder o annat skit. fått en hel garderob tom:) som nu är fylld med leksaker o bebisgrejer.
idag så var vi på mvc, lyssnade på hjärtat o pratade lite. har gått upp 3kilo sen sist. blev en snabb lunch med anneli o sen skynda hem för o träffa albins dagisfröken. mycket trevligt. så imorn så måste vi ställa klockan.

nej borde ta tag i bilderna nu. kramar

dåligt av mig

att inte uppdatera här. suck, är så mycket man ska hinna med. är så trött hela tiden o har haft en jobbig period med ögonen nu. imorn blir det avfärd mot bulgarien. ska bli härligt. kollade väderprognosen nyss. 30grader varmt idag o ska va fint väder fem dagar framåt. härligt. har bara det sista o packa ner som får packas imorn. har idag städat ska strax tvätta o dammsuga så det är gjort innan vi åker. flytta blommorna så att dom inte dör i värmen om det skulle vara soligt när vi är borta. pratade med elin idag, dio har börjat skolas in på dagis. shit om 1vecka o 4dagar så börjar albin skolas in. lilla killen blir stora killen.
har lite saker kvar o införskaffa:)
*ryggsäck med spännen
*tofflor
*markeringspenna
*picknick låda:)
hoppas på o hitta någe skoj i bulgarien.
ska fixa det sista inför tvätten o börja med middan.

kramar

tisdag idag

händer väl inte så mycket. jobbar massor när jag är på jobbet, har tagit tag i massor som behövs göra men ingen som gjort. nu så har jag röjt ut i massa skåp, härligt. stackars anneli som får ta med allt hem o tvätta. har även fått undan massa kartonger som stått överallt o skräpat. rensat bland all läsk o visst hittade man lite junk som gått ut. suck. imorn blir det till o göra massa annan nytta. hemma så är albin sig själv igen härligt. pigg o busig. har slutat med napp o välling nu. nu ska jag nog gå o glo på lady o lufsen med albin:) natti natt! kram

usch

lördan har varit en av dom värsta på länge. albin grinade från morgon till kväll i stort sätt. hade blåsor i munnen så han kunde varken äta drick eller något annat.ville inte sitta inte ligga bara bli buren, vilket resaulterade i att jag har mer ont i ryggen o benen nu suck. efter att ha stått ut i 5 timmar så kom mamma o emil över för o hjälpa. det var inte bara albin som grät då kan man säga. usch vilken dag. idag så har han varit piggare o fått i sig lite smått o gott. vilken lättnad, så nu ska jag snart krypa ner till kojs är så trött. blev inte så mycket ståhej idag även fast det är joans födelsedag. får bli imorn eller något:D  nattinatt!

kramar

vilken natt del två

albin vaknade vid fyra inatt o hade feber, suck. försöker få han o vilja somna om men han vägrar. o när jag ligger o klappar han på ryggen så känner jag hur "prickig" han är. shit vad är det nu da. somnade om vid sex. både joan o jag var aströtta när det var dags o gå upp vid halv nio. vid nio så kom farmor för o vara hemma med albin medans vi drog iväg på ultraljud. trevligt. det var en liten sak där inne som verkade ha det finfint. fick åtta bilder på grodan. sen var det bara o åka hem, laga lunch o sen åka till närakuten i kista. verkligen så jäkla bra där. trodde det kunde vara svinkoppor eftersom vi trodde albin redan haft vattkoppor, gjorde nå halsprov men det visade sig vara negativt så albin har nog vattkoppor just nu. så helgen ut till ewa blev inställd för min o albins del. joan kommer hem imorn. så nu ska jag natta min gnälliga kille som är mysig o varm. skrivs mer när tid finns
kramar

RSS 2.0