paus

har visst tagit en paus i bloggandet. den där vidriga vinterkräksjukan var här o hälsade på. suck. har haft tur o slapp den själv men var omringad av den. stackarna.
nu äntligen är den över.

har plockat ner all julpynt nu. skönt. men saknar lite det där mysiga som e med julpyntet. jaja det är jul nästa år igen. imorn är det nyårsafton. ska bli god mat o trevligt sällskap:) kanske lite tvspel.
nu ska det bli lite mer film.
tack o go natt!


då vare över

vilken härlig jul:) sååå nu orkar jag inte skriva mer just nu:) får bli när albin sover:)
kan bjuda på en bild kanske två;)
image73
image74

tjuvkika

idag när jag satt i vardagsrummet o glode på tvn så hör jag hur tyxt det blir i albins rum. bäst o gå o kolla vad som hänt. vad får jag se. han har klättrat upp i sängen o sitter bland alla julklappar o pillar. tur att han inte öppnade något:) fick besök av dio o hans familj idag. så småkillarna bytte julklappar. båda va helt ointresserade av paketen. men dio blev glad för sin bamsebok medans albin glodde mest på roomservice. när dom gått så började albin kika lite i sin bamsebok. fick ett samtal av min äldre lillebror han va lite sugen på o få komma över o umgås lite. kul. så jag mötte upp båda brosorna i sollentuna. vi har kikat lite på tvn o snart kommer joan hem med spel:) så ha en trevlig kväll:)

snart jul

har dammsugit o svabbat golv idag:)
kikat på peking express
spelat betapet:)

mer kommer

ahhahaha

hahahhaha

ida ska flytta

är så glad! ida ska flytta till första hand:) hahahah. o hon flyttar närmare oss nu:)
igår var jag på lägenhetsvisning åt ida. idag när hon ringde till hyrestjejen så sa hon att hon fick den! wheiiii.
vilken julklapp till ida:) nus ka jag glo på tv.
herrå

vart tog dagen vägen?

vaknade imorse vid 9.30 typ gick upp o badade albin lite. sen städade jag ur kylskåpet lite, så nu är det en aning fräschare än innan:) sen kom mamma o emil över med all mat som ska ätas i jul. sen blev det en tripp till kista. äta lunch, kolla lite grejer. fick pengar av min faster igår så jag kunde köpa en julklapp till albin. blev att jag o emil o albin åkte till solna. träffade fia o daniel, kul:) sen handlade vi en julklapp till joan o en till albin:) skynda hem eftersom vi skulle få gäster som senare avbokade. när man väl kom hem så hann man knappt andas eftersom jag skulle vidare på lägenhetsvisning åt ida. kom lite tidigt till första lägenheten, men kom in först. jag smörade på som attans. fin lägenhet. sen gick emil o jag till ica. köpte godis o sen blev det en tripp till en annan lägenhet. som oxå var helt ok. hem o kolla så middan blev bra. ugnspannkaka med glad på besök. sen kom mulle o sa hej. sen drog stora killarna till kista o shoppade mer julklappar:) så emil o jag gjorde smällkarameller, o slog in julklappar:) o nu så är jag instängd här inne eftersom joan slår in julklapp nu. ska väl snart gå o sussa men först en beta:)
herrå

shoppa

har varit o shoppat lite idag, inget kul. bara massa mat o grunka till jul. usch gick på massa hundralappar. var hem till min mormor o även min faster o sa hej. kul o träffa dom eftersom man inte hinner göra det alltför mycket nu för tiden. så när jag kom hem så fick jag en mysig kram av albin. så härligt att få åka iväg o sen komma hem till en mysig kille eller två:) till middan så var charlie här o käkade, blev wok. riktigt gott blev det. så nu spelar dom en massa wii o jag har läst lite skvaller o ska snart gå o lägga mig o läsa vi föräldrar:) imorn kommer mamsen förbi o lämnar emil, vi ska julpyssla o så. o sen ska hon lämna allt mat vi köpte idag.
imorse så åkte min farmor till sjukhuset:( suck, varför händer det bara en massa tråkigheter?
 har väl inte hänt så mycket mer idag. så herrå

juleklapp

grejen var juh den att jag hade juh planer på o åka till marocco i januari o att det skulle vara våran julklapp men sen så blev det juh inte så utan vi förlovade oss, köpte hem lite nya grejer så nu måste jag juh komma på vad jag ska ge min gubbe. suck något tips?
ni kan juh maila mig om han nu skulle råka o läsa min blogg:)
[email protected]

cancer

det här med cancer.. åhh vad jag hatar cancer!!!!!!!!!!!!!
en till människa i mitt liv som fått det, varför?
jag vet inte vad jag ska skriva, det gör mig så arg o lässen.

H fick cancer i strupen.. levde i något år efter beskedet, han bara rasade i vikt.
B fick typ i lungorna.
o nu S har leukemi (tror jag).

det finns inge ord för hur mycket jag hatar cancer!

lilla wilgot

maria,b jörn o wilgot var här idag. jag fick klämma o hålla wilgot massor. han va så söt o sååå liten. har glömt hur liten man kan va. han sov på mitt bröst o va så söt. åhh det går inte o beskriva i ord hur go han va. o vilka underbara föräldrar. han har sån tur som har dom:) albin förstog inte riktigt att det var en liten kille som va här o hälsade på. o när han skulle äta så grinade han en massa för han ville juh va med mamma men mamma hade en annan bebis i famnen. men sen blev det snabbt bra igen. oki.. nu e det slut pratat om wilgot.
albins hosta har börjat bli bättre. det känns bra, nu kan man va lite lugn om nätterna iaf. imorn är det tredje advent o det är sjukt vad tiden går fort. det var juh inte för så länge sen man låg på bb med albin o om en månad typ så blir han ett år... stora killen.

fredag o lördag

igår var vi på kista närakut med albin. både joan o jag kände att albins hosta är inte som den ska o det va tur det, han har någe skit i lungorna. så nu ere medicin som gäller. så när vi kom hem så gav vi han lite, o han kräktes som en gris. usch, stackarn. men dom andra gångerna har det gått bra. hoppas att han blir bra snart. till middan kom ida över blev fläskfile med pommes o sallad o kall sås mums. efter middan blev det massa sport. vi har köpt ett nytt spel till wiin. winter sports 2008. skit kul skrattade hela tiden. man åkte skidor, bob som jag sög på o skriskor o curling. så jäkla kul. nån gång vid ett tror jag ida gick hem. vi spelade i 4timmar typ, men det kändes som max 1 timma. jag kom på andra plats mellan oss ida vann o behöver jag säga vem som kom sist??? heheh fast joan va asgrym på skidor o det va verkligen inte jag o ida.

imorse så vaknade albin tidigt suck var helt slut. blev en tripp till kista. köpte 100kronors julklappen till jul. sen blev det lunch på donken. helt ok. så nu sitter jag här hemma, killarna vilar o snart tror jag maria o björn ska komma med wilgot. då ska jag nypa o kramas massa med han:) hoppas ni får en finfin kväll! kramar

lucia

hann med två luciatåg idag:) först i kyrkan. alla var så söta. blev sång o lussefika. usch tycker verkligen inte om lussebullar. sen blev det en tripp hem käka lunch o vila lite. vid ett så drog vi till öppna förskolan där det blev mer luciatåg med sång o fika. mysigt med lucia. här kommer lite bilder. finns mer på albins sida.




inge intressant, behövde bara skriva av mig

kanske inte det roligaste inlägget men kände att jag ville skriva av mig lite

dagen jag fick veta att jag var gravid kom lite som en chock fast jag nånstans kanske kände på mig detta. tanken att ta bort "det" fanns inte heller. inom mig så blev jag helt säkert på att fan vad jag vill ha det här barnet, men kommer jag klara av det om inte joan vill ha barn just nu? pengar, vill juh kunna ge mitt barn det h*n behöver. när jag sedan berättade det för joan så var juh saken biff :) sen kommer man till den dagen man skriver in sig. gör massa blodprov o pratar. barnet i dig kan stötas bort av kroppen dom tre första månaderna. så man ska va lite försiktig. kunde inte släppa tanken tänk om jag förlorar den här lilla varelsen som finns i mig. det tog väl bara nån dag innan man kunde släppa det, livet har sin gång. dör den lill* så är det väl inte meningen att vi ska ha barn nu. allt gick finfint. blev fler mvc besök fick höra hjärtat slå. så mysigt. försökte chansa till mig vad det skulle bli men hade inte en blekaste, inte ibörjan iaf. sen så formade sig magen som en "typiskt" killmage.
en del saker var obehagliga med att va gravid. när folk som man inte känner nå vidare bara helt utan förvarning tar på ens mage. man känner hur nånting rör sig därinne, den känslan är även positiv att veta att h*n faktisk lever. allt springande på toaletten var bra jobbigt, minst en gång under natten om inte två. vissa dagar kunde jag vakna o känna panik över att jag måste föda detta barn, kan den inte bara komma ut av sig själv på något sätt som inte gör ont. jag är juh skraj för sjukhus o nålar, så förlossningen var inget jag såg framemot. vissa dagar kände man sig så himla ful. o väldigt fet. att börja gråta för minsta lilla grej. ett lyckligt slut på filmen o värsta havet kom från mina ögon, att bryta ihop o ringa joan på jobbet för att jag inte får upp läskflaskan.handleder svällde upp, blev sjukskriven.

sen kom dagen då värkarna började. trodde jag behövde springa upp o kissa som vanligt på morgonen (7.00) gick o la mig o 15minuter senare så var det bara o springa upp igen. det var efter tredje gången jag förstog att det var dags. joan ringde till jobbet o blev ledig. usch va ont det gjorde men det var inte så tätt mellan dom men tillräckligt tätt för att int ekunna somna om o vila så man skulle orka senare. ringde några samtal till förlossningen. tog mig ett bad sen var det bara o ta alvedon o lägga sig igenom o hoppas på att man skulle få lite mer sömn. på eftermiddan så blev det en promenad till donken o köpte oss paj:) mumsigt eftersom dom va varma o det va kallt ute. va jätte jobbigt att gå. vi fick stanna hela tiden eftersom det kom en värk. kom hem o tittade på poirot. dirket när det var slut så kom värkarna så jäkla tajt emellan varandra så det gjorde sjukt ont. vid den sekunden så började jag gråta o ville längre inte ha barn. jag fick verkligen panik av värkarna, glömde helt bort att andas med dom utan bara grät. när vi sedan ringde till förlossningen så sa dom att det var fullt o att dom skulle återkomma. suck det gjorde mig mer panikslagen o grinade ännu mer. dom ringde tillbaka efter att dom ringt runt åt mig o slutade med att danderyd var our place. att komma till förlossningen va skönt. det fanns medel att dämpa min värk. tror att jag öppnade mig väldigt fort, på två timmar så var det nog 5-7cm. så fort ryggbedövningen kom i så kunde jag andas o bli lugn. själva förlossningen va en resa för sig. ont gjorde det men vilken människa man är. o vilken människa joan är, fanns där o va mitt stöd. förklarade saker o lugnade ner mig. jag skrek o va arg o vägrade vissa saker som jag sedan fick ge med mig på men jag behövde aldrig lämna rummet. att få albin upp på bröstet var så mysigt. så liten filur som tittar på en. förlossningen gjorde så att jag o joan kom närmare varandra. älskar min familj så mycket.

när vi kom upp på rummet så var man så lycklig. ens kärlek för sitt barn är obeskrivligt inte alls som den man har för sin gubbe. skickade iväg massa sms. ringde mamma o man var så stolt över att ha gjort en sån häftig grej. fött ett barn. ett barn som jag måste se tilll har det bra i den här världen vi tagit honom till. det är en blandning av mig o min kärlek. vårt underbara barn.

mamma älskar dig

12/12

ska strax iväg till papsen, han opererades igår, minisken typ. ska dit o laga mat o kanske dammsuga så han slipper tänka på det. bror min ska vara där oxå. kuligt, blir inte att man träffar dom alltför mycket. vid halv fyra ska mamsen hämta upp oss då vi ska åka till andra brors skola o kolla på luciatåg:) så självklart har jag packat ner tomtedräkten så albin kan heja på emil:)
hade lite svårt o somna igår tankarna for genom huvudet, suck. har kommit underfund med att nästa inlägg kommer vara ett inlägg där man skriver av sig (kan bli tråkigt o läsa men det här är min blogg om mitt liv) har inte riktigt gjort det ännu. alltså livet som mamma, när jag väntade albin o massa annat. såå nu är det dags o göra sig iordning. ha en finfin dag! kramar

jag håller på o blåser på albin


säg hej till wilgot!


här har ni en av sveriges sötaste ungar, efter albin såklart ;) som är mammas ögonsten!


min son albin


lycklig

fick ett samtal idag på eftermiddan. det var björn:) hubbabubba har äntligen kommit till världen o jag är så glad!
en liten wilgot på 3920gram o 51.5 cm lång. ia är så duktig som fixade allt finfint. ingen bedövning lixom. helt sjukt. hon e så cool i mina ögon. så nu ska jag handla massa tuffa killkläder. heheh. längtar efter att få träffa dom hela familjen:)

julmiddag o sovmorgon

var på julmiddag med jobbet igår. var trevligt men inte alltför god mat.  kom typ hem till halv tolv. såklart så somnar man juh inte på engång men när jag väl somnat så sov jag himlans gott. vaknade typ tre gånger under natten men somnade genast om. vid elva så gick jag upp eftersom albin skulle komma runt halv tolv. han plocka undan lite. det var så mysigt o få träffa albin igen. han var så kramig. fixade lite gröt o sen blev det att han somnade i min famn. mysigt!!!! sen bar det av till sumpan på "me and i" party hos elin. shoppade en tröja med formulet bilar på, den var även till nedsatt pris. passar utmärkt för min budget:) tog tempen på han som visade att han hade 39grader feber, inte så konstigt han e så grinig o lugn. så nu väntar jag bara på att klockan ska bli lite mer så vi kan börja med middan:) pommes med korv mums. herrå

ont i magen

ont i magen idag. första gången albin ska sova borta. förstå utan mamma. det gör så ont hur ska jag kunna säga hej då lixom. kommer säkert att gå bra men ändå. vet juh att han e så mammig på kvällar o på natten. kanske på tiden att nån annan tar han så han vet att det inte bara e mamma som gäller. så nu ska jag sätta mig o leka o pussa o kramas med han innan han ska åka. så tack o adjö

idol

vann rätt människa?? lätt! det hade inte spelat nån roll vem som vunnit för båda va asbra men ändå så va amanda lite mer favorit här hemma. men hon lär nog lyckas bättre av att inte vara idolamanda se på darin o sebastian typ.
nu ska jag natta albin som fortfarande inte har somnat, suck han e omöjlig på kvällarna. såå god natt

tröttmössa

va så trött imorse så jag inte ens vaknade av joans väckarklocka. så när jag vaknade vid nio så fick jag panik o tänkte att nu har joan försovit sig men då va han borta. 15minuter senare så kommer mamma med bror min. albin blev helt till sig o blev som vanligt helt speedad:) så det blev en promenad i ösregn till lidl o köpte sallad o lite godis eftersom det är fredag:) o nu så tvättar man. albin sover o emil glor på tvn. tur att man har alla barnkanaler hahah. ska nog ta o beta har juh inte gjort det på jag vet inte hur länge.

3e för idag

han vägde 9kilo o var 74cm lång. vår stora kille. det var en läkare där som lyssnade på lungorna eftersom han har sån hosta. lät bra där så det är väl bara en vanlig hosta hoppas jag.  när vi kom hem blev det lite god mat. albin mumsade i sig en massa:) så kul o se när han trycker i sig allt. men usch för att städa efteråt. så det blev att vi tog ett långt bad. albin hade broccoli överallt:) o nu har han somnat igen. ska nog sätta mig o kolla lite grey nu så adjö!

image55
en busig albin

snodd lista:)

En lista...
som jag tagit från plumpan

Hur tidigt stiger du upp? när albin vill runt niotiden typ
Vem/vilka vet mest om dig? linnea, mamma o joan
Vad ska du göra ikväll? hmm går det något bra på tv? bara ta det lugnt o va hemma o mysa med albin
Var har du ont? huvudet oftast. för lite sömn. går o lägger mig alldeles för sent o går upp tidigt
Är du bra på att måla? hahah nej inte riktigt min grej
Vem kramade du senast? albin
Vad heter dina husdjur? räknas albin;) haha har inga.
Har du körkort? nej:( men ögonen är på bättringsväg så snart kanske man kan ta tag i det.
Favoritgodis? surt o blandat MUMS
Morgon- eller nattmänniska? nattmänniska typ.
Sparare eller slösare? jag är nog en blandning. när jag slösar så slösar jag snålt eller hur ska man säga? jaja
Har du några homosexuella vänner? ja
Bio eller promenad? bio hinns inte med nu för tiden så det blir väl härliga promenader.
Är du kittlig? nja lite grann skulle man väl kunna säga
Rädd för insekter? jo lite. så små o äckliga kan vara överallt blää. usch


morgonpromenx

vaknade av joans väckarklocka imorse. usch va trött jag var. låg o drog mig ett tag, joan tog albin o bytte blöjan. skönt:) sen så blev det en snabb frukost för att sen rusa till husby o möta upp ida o gå till kista. hängde en stund o sen blev det bussen hem. albin somnade bara vi kom in typ. så jag har letat nappar. han har sammanlagt 8st tror jag att det är:) hittade tre som var borta, en e spårlöst försvunnen. o två e i vagnen o två i sängen. sen så har vi tappat bort en napp för sisådär 3månader sen som fortfarande e borta. hur kan dom försvinna??? snart ska vi till bvc o mäta o väga:) ska bli intressant. han måste väga över 10kg nu o va typ 78cm lång. får väl se sen hur rätt jag har:)
rensade kompisar på facebook igår. hahah låter nördigt men folk har juh lagt till en o sen inte skriver något. vad är det för mening? jag har säkert oxå lagt till någon o sen inte skrivit något så jag rensade lite. tog säkert bort någon jag inte skulle men då får den väl adda igen:) nu ska jag göra mig en macka så magen blir lite mätt:) herrå

stan

var inne i stan idag, träffade linnea o mackan o fikade lite, sen så mötte jag upp sarah o käkade på max. blev en massa prat om allt mellan himmel o jord. linnea o sarah är dom människor som känner mig bäst genom livets gång, nu är det väl joan som känner mig bäst men. linnea har funnits för mig sen ettan typ ända upp till nian. första kyssen, ciggen.. allt sen i gymnasiet så blev det lite sarah o när vi tog studenten så satt jag o sarah som nästan ihop. bodde tillsammans festade o reste en massa. mycket har vi varit med om. är därför så kul o få träffa dom. sen så har jag kollat på greys anatomy. så bra. såg på tre avsnitt. me löv it. så nu ska jag gå o lägga mig o mysa med joan , fryser så om fossingarna. hahah go natt o kramar

älska tisdagar!!!

idag har det varit en sån där härlig dag! maria o flippan va här o lekte lite imorse. blev lite kaffe o massa prat medans barnen lekte:) efter att dom gått så somnade albin i vagnen o rullades ut på balkongen. som mamma prövar man allt möjligt för att se vad som passar albin o om man ska börja med nya rutiner så han kommer i säng tidigt o vaknar lagom. men det e svårt. just nu e han vaken o springer runt o e helt speedad:) hahah efter albin vaknat så åkte vi iväg till barkarby. skulle hitta nya skor till mig men det gjorde jag inte suck! blev helt slut sen shoppade vi lite på jysk o rusta. sen så ville joan till ikea! wii. slutade med korv mums. när vi kom hem blev det god middag o såklart bettan o fruarna snart börjar systrar o bröder, måste juh bara blogga av mig lite:) har nu bokat lokalen här på vår gård så 3februari så ska det bli kalas för albin o lite mig:) nu så ska jag försöka natta killen. så god natt för mig! herrå
image54
leker

härliga stressiga helg

jaha.. i lördags så blev det en tripp ut till huddinge. först hem till pappa där jag möblerade om i hans sovrum:) blev mkt bättre efteråt, vi plockade upp lite julgrejer sen så fixade vi hans tvättmaskin, soffa o tv. va trevligt o hänga lite där. sen hämtade mamsen oss o tog med oss hem. där vi träffade massor av släktingar. så kul o träffa alla!  käkade god middag missade efterätten eftersom vi skulle vidare på 30årsfest. när vi skulle ner till tåget så ösregnade det så vi blev dyngsura o albin grinade typ hela vägen. hann med tåget precis. när vi kom dit så träffade jag ännu mer trevligt folk. åt god smörgåstårta o drack gotti. kom hem 3.15. däckade i sängen.

på söndagen så satte väckarklockan igång vid 9. suck va trött man var. det var bara o gå upp o klä på sig packa väskan o åka till enköping. träffade svärmor åt jätte god mat. albin fick paket av en granntant. jätte gulliga sänglakan. sen kom mulle o ia o hämtade oss. blev en tripp över till dom. fika o tittade på happy feet. i lövv den filmen. hur gullig som helst. sen blev vi skjutsade till stationen. köpte biljetter. tåget skulle gå 20.10, men 20.12 så kommer det upp på skärmen att tåget är en 30minuter sent. SUCK!!! man som bara ville hem. när vi äntligen kom till centralen så blev det donken till middag. så jäkla gott. sen hem o sova.

så det var typ vår helg. kort o gott!
nu ska jag fika med joan o glad! herrå

RSS 2.0