2013 närmar sig sitt slut

Oj vad tiden flyger förbi. 
Jag stortrivs på jobbet vilket gör att dagarna flyger förbi. Idag var jag själv med 2st barn. Blev en del tv-tittande tillsammans. 
När jag kom hem blev det lite shopping, målarfärg till mysrummet, in på Ikea o handlade lampor. Barnen har fått "nya" sängar, stora så nu finns plats om man behöver sova där en stund på natten :-) ska fixa i deras rum nu när dom är hos pappa o julmyser :-) 
Jag börjar jobba 2/1 så är ledig i några dagar nu. Så fixeri o ladda batterierna inför nästa termin. 
2014 blir ett spännande år.. Får se vad det har att erbjuda ❤️






Paris

En resa som vi aldrig kommer glömma.. 








update

Det här med att blogga fungerar inte riktigt i min vardag just nu då det är mycket runtomkring. När jag jobbat klart vill jag bara vara med barnen o njuta av lugnet.
 
Har nu jobbat en hel termin snart med att vara ansvarig över ett fritids. Det är två förskoleklasser jag har med 52st barn. En utmaning kan jag säga samtidigt som det är så "enkelt", speciellt när kollegorna i mitt arbetslag är grymma. Jag har hittat min grej som passar mig. Tog mig 3! dagar att lära mig alla barnens namn. Till en början gick jag och räknade alla barnen var tioende minut för att inte "tappa" bort någon, Idag har man stenkoll utan att behöva räkna dom hela tiden. Har fått en massa goa mail av föräldrar för att dom är så nöjda o att deras barn trivs. Väldigt många vill inte gå hem från fritids, så måste juh betyda att det jag planerat är skoj :)
Albin är i min grupp, först var jag orolig över hur det skulle gå. Men det går grymt bra, han har stenkoll på att jag är Lollo o inte mamma på skolan.
 
Här hemma håller vi på för fullt att måla om o fixa. Imorn blir det sista målningen innan jul :)
På fredag åker jag och Marcus till Paris. Som jag har längtat.
 
Albin, han är så go. I söndags blev han erbjuden att få komma o prova på att spela pingis. Något han har velat göra en tid nu. När han kom ut från träningen var han helt slut.Han kunde knappt andas för han var så andfådd. Han vill nu börja på mini golf för då behöver man inte springa så mycket. :) Goa unge!!
 
Tyra har börjat suga på fingrarna igen i smyg. så dags att börja med äckliga nagellacket igen. Hon ber mig gå ut ur rummet när hon är trött för att hon inte vill att jag ska se något, som att jag inte vet vad som försigår.
 
December är en av mina bästa månader:
Barnen kommer upp ur sängen på nolltid. (legokalendrar is the shit)
Mörkt o mysigt med alla ljus, julbelysning o brasa
Granen (kungsgran) doftar gott o gör sig så fin i vardagsrummet
Julafton, födelsedagar, nyårsafton (träffa nära o kära)
 
 
 

RSS 2.0