picknick på järva

haft en toppen dag med trevliga människor god picknick o massa lek o toppen väder såklart.
fattar inte att tiden kan gå så fort.
blev massa pastasallad så det räckte till middag oxå.
melon o morötter mumma, kanske inte blandat men ja.
albin blev övertrött efter ha sprungit runt en hel dag i solen o lekt en himla massa. får se hur mycket han drömmer i natt eller om han sover extra länge:) har lagt upp lite bilder på pixbox.
ska nu slänga mig i säng o tycka synd om mig o min mage.
image154
busfrö på järva

tävling

rösta så jag får poäng

vill juh vinna så jag kan åka på en riktigt härlig semester med min familj:)
var med du med

tipp topp

kanske inte mår tipp topp, kroppen värker o jag känner mig lite stressad tror jag. vet inte för vad men det ligger i bröstkorgen o trycker. så ringde till jobbet o blev ledig idag. så har legat i sängen länge upp o ätit sen har jag suttit lite ute på balkongen o läst. strax blir det fisk till lunch o sen vila med lillkillen. arbetstiderna tar all min kraft. en jobbdag imorn o sen på lördag blir det picknick i det gröna med lite släkt o vänner. ska bli riktigt mysigt.  ne nu ropar albin. så tack om hej

onsdag med sol

har varit på kurs idag igen, var andra halvan o jag blev godkänd. wheiii
var lite orolig att jag inte kunde något men tydligen så kan jag mer än jag visste. blev en korv på korvingvar till lunch o sen hem till killarna. lillen sov så nu sitter man här o gör något jag borde göra oftare. skriva av sig lite lixom. ska försöka ta mig ut på en långpromenad sen när lillen vaknar så man rör lite på fläsket. har börjat med lite nya vanor. viktigt o äta 6gånger om dagen o ska försöka hålla det o röra på mig. lite jobbigt är det med frukosten då jag bara vill kräkas. har så svårt o käka frukost. förstår inte, det vill inte ner lixom. jajaj men jag ger mig inte.
har hämtat ut mitt pass, vilken bild säger jag hahha. skönt att ha ett pass där rätt namn står o även ett nytt betalkort.
ska väl gå o sätta mig på ballen nu o lapa sol. herrå

svensk? jag?

jag förstår inte riktigt. Hur många gånger har inte folk frågat mig
- var kommer du ifrån?
o jag blir så här va? kommer ifrån?
ja vilket land är du ifrån blir nästa fråga?

jahaja. då vet man. jag som är världens blekaste människa med blåååa ögon.
nu blir det sängen o sen melodibrallan. missar juh på lördag, jätte lässen över det. o imorn blir det knas på jobbet suck. natti

låneteflon

har nu en hel telefon, har lånat annelis lila mobil tills jag får min nästa vecka typ.
har varit på kurs idag, intressant o äckligt. antecimex höll kursen. pratade massa bakterier o binekmask o massa annat o mitt i allt så bjuds det på fika typ. mmm mumma lixom. jajaj.
städat massor här hemma medans joan var o träna. helt plötsligt så är glad hos oss. vi satte igång med middag när joan kommer hem o blir jätte lässen över att vi gjort konstig pressad potatis. men när han väl smakade så blev han nöjd. det var asgott. till efterbrallan så blev det äppelpaj med vaniljvisp. dubbelmumma.
ska fixa välling nu sen kanske natta albin, sen blir det juh greys. härligt.
kramar från mig

ledig

då var man ledig i tre dagar. idag blev det en tur till öf så albin fick leka lite o mamma fick leka lite med mammorna:) o skvallra lite. träffade rima som var hemma från hudiksvall. sen blev det en tur ut till täbban, säga hej till daniel o mamsen såklart. fixat pass nu, hittat en mobil nu men är slut i sthlm tur man har en svärmor som bor i enköping som hade 6st på lager:) köpte en hatt till albin. sen hem handlade lite mat påvägen. så nu är man nybadad o redo för sängen typ. jag är en slutkörd människa med noll ork. imorn ska jag hem till min pappa säga hej o umgås lite sen blir det hem. ska äta dinner med annica o roger:) mycket trevligt. jajaj blää vilket tråkigt inlägg. men jaja.
natti natt för mig o er andra som nattar nu. kram lois

jag döör

väskkillen på jobbet måste tro att jag e psyko eller vrålstöter på han. o inget stämmer juh jag är juh så normal med många frågor som behövs besvaras.

jajaj.

typ precis när jag började jobba i april så kom han, o jag var tvungen o fråga:
L- måste inte du sitta fast i väskan?
V- nej
L- men visst finns det sånna väskor man måste sitta fast i?
V- jo
L- jaaa så man måste hugga av armen om man vill ha väskan typ.
väskkillen kollade lite konstigt på mig o gick sen typ.

nån vecka senare så var det dags igen.
L-jobbar du alltid ensam?
V- jo spar in på lönekostnader, eller något svarar han mig.
L-jo men det är juh klar rånaren sparkar ner er båda ändå om ni skulle varit två som en.
väskkillen går.

hallå e jag sjuk eller kan man inte fråga nån annnan. jajaj så igår på jobbet.
kommer in lite tidigare står o pratar med frollen. märker att conny inte är på golvet. så när jag precis ska gå in till "kontoret" så hör jag hur nån öppnar dörren så jag tänkte ska nog skrämma conny lite. mm bra louise helt plötsligt när skjutdörren öppnas så säger jag buu typ o där står väskkillen
V- shit jag blev nästan rädd.
. jag höll på o dööö. skrattade lite o bad om ursäkt o gick.
nu ska jag inte öppna min mun när han kommer in på jobbet. tack o hej lixom.
ska snart åka till jobbet sen ledig i tre dagar härligt!

kärlek

asså när det är så här varmt ute så blir man så glad. sommar är juh så underbart:) här i akalla så är allt så fint, allt är grönt o det luktar alltid mat från grillen. alla är trevliga o glada. synd att man måste jobba som man gör o missa det mysiga med sommar o sol.. blir säkert asdåligt väder till helgen då jag äntligen är ledig.

har börjat sova dåligt på sistonde, suck jag som behöver min sömn för o orka jobba. för lite sömn ger huvudvärk suck. så ikväll blir det till o lägga sig tidigt o imorn upp tidigt eftersom man ska till tandläkaren. sen blir det jobb hela dan typ. borde fixa matlådor men har inga ideer på vad. förslag nån? tänk på att det ska va gott o värma i mickron.

tack för mig
herrå

roliga maskiner

image151
image152
image153

så många ord

men vet inte vilket jag ska använda. vet inte vilket jag är.
har varit på kryssning med mina killar, var jätte mysigt. god mat, sömn o massa mys.
gått på antibiotika som nu är slut:) jobbet imorn, suck dubbelsuck.

till en helt annan sak, shit va tiden går fort. nu är det helt plötsligt maj, det har gått ett helt halvår på det här året som bara för nån månad sen var nyår, albins ettårs kalas o bröllop o massa annat. blev konstig svenska i meningen men men. snart så är sommaren här om den inte redan är här:) vad har man för planer da? picknick den sista maj, grillfest i juli, bror min fyller 18 i juli oxå!?! blir en semesterresa till bulgarien, massa solande o badande i nån svensk sjö hoppas jag:) ska på bröllop i september, vad är det mer? jul o nyår o så har vi juh halloween. kanske något mer året slutar med? jaja vi får se:)

o till något helt annat. asså vissa saker gör mig tokig, jag förstår inte varför människor beter sig som dom gör.
asså skulle kunna skriva oändligt mycket om det men låter nog bli.
ska nu glo på lite fula bettan:) o vänta på att min gubbe kommer hem.
kramar

sol ute

jo men visst det är sol o den är sååå härlig!!!!!!
en speciell dag idag så är det bara.

sista dan

jaha då var ledigheten snart slut, imorn är det jobbdag, sen på tisdag så blir det operation o sen ledig två dagar till. blir väl bara till o ta det lugnt då.
igår efter middan så blev det en härlig promenad i solsken, gick förbi massa olika lekparker som det blev till o stanna i o leka. albin hittade sin favorit gunga. en speciell en som kittlade massor i magen :)
har nu gjort iorning klart allt nu, fått iväg vårt jäkla torkskåp. så nu äntligen har vi ett stort badrum igen. blir så glad när jag går in på toaletten hahah.
har varit till stinsen idag med mor min o bror. handlade en skjorta till gubben min o sen blöjor till albin:) inget till mig:( kanske måste till kista senare hahah.
ikväll ska vi grilla majskolvar o kyckling ska bli gott:) sen blir det nog en promenad ute i solen:)
image144
albins nya sänghörna:)
image145

äntligen

äntligen så börjar förkylningne närma sig ett slut. skönt. har idag dammsugit o städat massor har även hunnit med en sväng till kista, shoppat bara det jag var ute efter. o sen åkte vi hem o käkade paj. mumma. ikväll blir det bara till o ta det lugnt o äta bakpotatis. mumma:D
ska strax sova middag är så trött!
skriver sen om tid finns':

ny kärlek 2

me like  hide and seek

då var jag klar med  att byta plats på allt:) får vara så här tills albin lär sig sova i sin växasäng utan o ramla ur o kanske den dan här lär sig sova en hel natt.
blev middag med ida idag på donken, ingen ork till o laga mat. sitter o msnar lite ska väl snart lägga kramiga albin:) sen så åker det goda fram på bordet:) hahah. tröstäta när man e dålig
har hittat en resa till tallin, under tusenlappen med all mat typ, helt sjukt juh. vill nog åka dit. men men får välla se vad plånboken säger:)
jaja nu ska jag ta mig ett bad kanske:)

såklart

såklart man blir dunderförkyld när man äntligen är ledig, suck.. jajaja
valborg var toppen, drack lite vin o åt god mat o var ute en snabbis i regnet. sen så blev  det en massa tvspelande, mariokart såklart. det var skoj.
ska nu flytta lite möbler o hoppas på att det blir till det bättre:)
kram kram

RSS 2.0