snabbis

kör en snabbis..
tyra har nu fått nya mediciner, så nu är det bara o köra på så fort hon blir dålig med inhalatorn. förkylningsastma antagligen. dyrt som attans med barnens hälsa är viktigast.
nu så kanske hon kan sova en hel natt utan att vakna av att hon hostar en massa eller har svårt o andas.

barnen har sovit hos mormor fredag till lördag så jag o min underbara man var ut på äventyr:) fick sovmorgon imorse, så skönt. jobbat kväll o haft en sjukt stressig dag men otroligt roligt!
hem o städa lite med joan, o nu ligger jag i sängen o kikar på eurovision. laddat upp lite bilder från kameran. måste nog köpa oss en ny kamera. en braig:)

längtar som en tok till vår semesterresa till turkiet. kommer bli så skoj.

nej nu är det dags o sova!!!
tyskland vann, helt ok:)
kraaam



underbar dag

haft en härlig ledig dag..
skyndade iväg till personalmöte med konkursförvaltaren. fick väl en del vettiga förklaringar. fattas bara att inventera sen så kommer det bli 50% i butiken. o då blir det drag kan jag tänka mig vilket är skoj. ska försöka ändra mitt cv så jag har ett redo. kanske börja söka jobb redan nu? hmm.. eller vara ledig lite.. ja inte orkar jag tänka på det nu.

efter mötet tog jag en underbar långpromenad längs fältet, vad jag älskar att bo här speciellt på sommaren. gick o lyssnade på musik o rensade hjärnan. så när jag kom hem blev det lite lunch med joan o styra upp lite papper, post o reklam. kikade på csi o satte in alla fotografier i fotoalbumet:)

skyndade iväg för att hämta albin på dagis o skynda vidare till bussen mot barkarby. så idag har vi köpt bilbarnstol till albin, skor till oss allihop, middag på ikea o nya krukor fick jag med mig hem. o det har hela tiden varit helt underbart varmt ute. o albin har hunnit skrappa upp sommarknäna så nu har han ett fint bamseplåster:)
albin o jag handlade lite på lidl o vi var busig o åt godis på en tisdag.

när vi kommit hem så började jag rensa bland skorna så nu får allt plats i hallen. har även rensat undan alla vintermössor o vantar m.m. packat en påse med saker till dagis. allt från sommarkläder till solskyddsfaktor o regnkläder. slängt vinterjackan som gjort sitt. inga stövlar hittade vi till tyra, men har juh hela sommaren på oss innan det är dags för inskolning på dagis. fick veta idag att tyra kommer antagligen få jennifer som sin inskolningsfröken. trevligt.

har spelat lite wii med albin o kikat på fruarna med älskling. nu har jag bäddat ner mig för att sova men är fortfarande mycket som far runt i huvudet. kommer jobba som en tok tills vi stänger, så lediga dagar är något unikt kan man säga. på fredag så blir det spelkväll. älskart. ska fylla på lite positiv energi.

nej nu är det dags o lägga ifrån mig datorn.
gonatt! kramar

o det fortsätter

javisst inte har det vänt ännu.. fick besked igår att mitt jobb tar slut i juni typ. företaget har gått i konkurs, vilket inte är så kul. inte det lättaste o få ett jobb när dom flesta redan anställt sommarens extraanställda o så. men får hoppas på att jag hittar något som passar mig o att dom vill ha just mig:)
längtar enormt mycket till våran resa till turkiet, sen så ska vi juh till parken zoo om typ 3veckor. åhh jag vill bara iväg o umgås med underbara människor.

imorn är jag ledig o familjen ska till lekpalatset i veddesta o busa lite med några från gamla mammagruppen. ska bli skoj, alla har vuxit så.


suck

som sagt det händer en hel del i livet just nu.. o det är mest en massa tråkigheter tyvärr.
min pappa svimade av i onsdags som gjorde att hjärtat la av, hjälten blev hans van D som agerade snabbt o försökte med hjärt o lungräddning fram till ambulansen kom. det hjälpte inte hjärtat att gå igång så personalen fick ta till elstötar, finns nog ett bättre ord men strunt samma. så nu ligger han på en hjärtavdelning på sjukan o gör en massa tester för att finna felen o om han behöver vidare undersökningar.
han måste bli nykterist o sluta med ciggen om han vill leva.
jag hoppas verkligen han förstår allvaret o väljer ett liv utan detta, ett liv med sina barn o barnbarn.
ska dit på söndag igen eftersom imorn så är det jobb o konsert.

nej nu ska jag umgås lite med dom bästa!
kramar

RSS 2.0