vintertid..

jag har insett att jag är så jävla livrädd för vinterkräksjukan..
magsjukor överhuvudtaget får mig att ligga sömnlös på nätterna..
alltså jag kan inte släppa tanken på om jag måste spy. mår jag inte lite illa?

hämtade hem albin igår från dagis.. pga dålig mage trodde dom (kanske magsjuka) fast det var så konstigt eftersom dom tyckte att han var så pigg o som vanligt förutom avföringen. jaja jag var ledig så skyndade dit o tog hem båda barnen.. ringde jobbet o varna för att jag inte skulle komma som idag. men han har inte gjort nummer två sen igår på dagis så jag vet juh lixom inte hur han mår men joan säger att det måste ha berott på alla hundra satsumas han åt innan middan i förrgår. antar att det är så men ändå så kan jag inte slappna av..
går o känner efter om jag mår bra eller om jag kanske måste spy o ha mig.. vet lixom inte varför jag inte släpper det jag menar.. det är juh bara en sjuka..

imorn så blir det jobb för mig så jag hoppas verkligen att jag kan sova inatt..
jobbar iof bara 3timmar men ändå.. sömn är verkligen allt..

nu ska jag mysa med barnen o gubben som precis kommit hem.. älskar att vi har tagit fram allt.. så mysigt nu när det är mörkt så tidigt.. fattas bara en balkongslinga.. :)


underbara troll

min underbara unge..

trotsar som aldrig förr..
säger MIN om allt..
stänger av öronen när man säger till..
dramaqueen nr 1..
Tyra skruttan..
å va jag älskar dig..

min underbara unge..

bråkar o busar med lillasyster..
pratar om allt som händer o kommer hända..
vill göra allt själv..
datakillen..
albin charmören..
å vad jag älskar dig..





härliga morgon..

att vakna med huvudvärk är verkligen inge kul..
mys med välling i sängen o massa kramar botade huvudvärken lite iaf.. efter dagislämning blev det en pratig kortpromenad med finaste svärmor. köpte med oss bröd hem från ica. mycket gott..
svärmor gick över till ni o la precis o jag stannar kvar hemma.. skulle behöva dammsuga o para strumpor typ :)
nu är det inte långt kvar tills ärtan kommer.. jag längtar.. det här med förlossningar är juh en sån stor grej. sån underbar känsla o lycka.

har kort pass idag.. 14-17. svärmor hämtar trollen.. underbara troll..
nu dags för nytta!! tack o hej!

tisdag is the shit

tisdagar är verkligen min tvkväll.. allt bra går på tvn helt enkelt..
jobbade idag så min underbara mammi hämtade barnen.. dom var så glada när dom såg morbror emil :)
jag hann handla på willys på vägen hem.. skönt då har jag ett måste mindre.. först samtal på dagis med tyras ansvarsfröken :) sen tar tyra o jag en egen dag.. med tandläkarbesök.. hennes första :) sen får vi se om det blir lunch med Ida som jag inte träffat på evigheter.

har nästan fixat klart alla julisar.. så sjukt skönt. planer in för jul o tyrisens 2årsdag är klara typ.. bara nyår kvar att planera, känns inte så jätte jobbigt.

bjuder på lite bilder tänkte jag..

sängen


den är målad blå för några år sen.. så färgen har slitits på vissa ställen.

myspys

gårdagen blev en riktig mysdag..

hade sovmorgon med barnen.. började röja i barnens rum eftersom vi köpt en ny säng till busungarna. en våningsäng. så nu ska växasängen bort. antingen upp på blocket för en hundring eller två eller ja.. vi får se. efter lunchen skyndade vi till kista galleria för att möta upp bästaste jenny med familj o även regina o maxen :) bio stog på agendan. fyra kortfilmer, spöket laban o andra knattar. tyra satt stilla under hela bion, visst hon höll låda o klappa händerna men det funka. albin tyckte det var jätte bra. han var så lycklig. sen fick busbarnen leka av sig i kidz courten. mycket roligt :)

skyndade hem o slappa lite innan det var dags o skynda till affären. handlade massa gotti.
hem. bakade en härlig morotskaka till min underbara vän Ni. hade lite tvkväll med stora familjen.. dom hade med sig lite snacks som var mycket gott:) helt plötsligt slog det till o jag var aptrött. gick o la mig kunde inte sova. så natten har varit olidig.. hoppas verkligen att det blir bättre till natten idag.. annars blir jag galen :(

nu sitter barnen o morbror emil i soffan o kikar disneydags. ska försöka klä på oss o försöka ta oss ut. frisk luft is the shit. ska försöka lägga upp lite bilder senare när jag har min dator :) är juh farsdag idag så måste förbereda något gott till middag ikväll. ringa till min pappi som jag för övrigt ska träffa imorn. kuligt :)
nej nu blir det frukost.
trevlig söndag gott folk!!

RSS 2.0