Operation sluta sug på fingrarna

I vintras när Tyra var hos tandläkaren så sa hon att Tyra måste sluta suga på fingrarna annars blir tänderna knasiga. Eftersom Tyra sugit på fingrarna sen dag 1 i livet så var det ett svårt uppdrag att utföra för lillskruttan. Vi har pratat om det under våren. En enkel lösning var under sommarlovet eftersom hon/vi skulle kanske få det jobbigt om nätterna o alla behöver vi vår sömn. Till hösten blir hon äntligen mullebarn o mullebarn är ju stora, nästan skolbarn o dom suger inte på fingrarna.
Så i söndags när dom kom hem från pappa så körde jag på "nagellacket" stoppoväx eller vad det heter på Tyra när hon somnat. O det går jätte bra!! Idag ska hon få en liten present, o funkar det hela veckan så blir det en till!! Hon är så stolt o jätte duktig!!!


Tillbaka

Då har älsklingarna äntligen kommit hem.. Två veckor hos pappa har gått fort o samtidigt varit segt.

Dom älskar att vara hos pappa. Skulle vara så skönt om han bodde närmare. Så dom kunde va där lite då o då. Om dom en dag skulle känna åhh va vi saknar pappa så kan dom åka över o sova mitt i veckan.

Dom kom efter lunchen o började röja här hemma. Sen drog vi iväg på bio, dumma mej har dom velat se länge så började med en mysdag på direkten. När vi kom hem så var alla grannbarnen hemma. Dom springer runt mellan tomterna o det är så mysigt!!
Ena granntjejen o Tyra hoppar studsmatta o så får jag höra tjejen säga Tyra, jag har längtat efter dig!! Skruttisar !!

Skolorna jag sökt till kom jag inte in på men har reservplatser. Den ena är 18 så det kan juh finnas hopp så vi får se helt enkelt. Imorn är det ny vecka. Marcus har semester o själv ska jag söka jobb o fixa lite med papper.

En liten uppdatering 😊

Kraaam

https://cdn1.cdnme.se/350379/7-3/pic_51e2fa3e9606ee0f90b623bc.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/350379/7-3/pic_51e2fa439606ee0f89a16093.jpg" class="image">


En dag

Haha.. En dag har gått o jag saknar dom tokmycket redan.. Lite egoistisk kanske men mamman i mig som tar över känslorna..

Fast jag vet att dom har super mys hos pappa. Vi har pratat om det länge så dom har längtat massor :-)

Så nu försöker jag samla ny kraft till själen som vuxen men inte så lätt alltid :-) just nu gluttar jag på greys. Älskar den serien!!


RSS 2.0