hur?

hur får folk ihop vardagen med jobb o dagishämtning?
nu jobbar juh jag o joan båda konstiga tider..
tack vare underbara vänner o familj så kan vi kanske få ihop vardagen någorlunda..
har väldans tur att dom på jobbet gjorde ett schema efter min mans schema.. förstår ni.. o jag är inte ens heltids anställd. men vi tänkte inte på allt när vi la önskemålen då SL inte alltid kan hålla tiderna o trafiken med buss är förjäklig.. men försöker se det positivt o hoppas verkligen att allt löser sig.. iallafall fram till nyår då jag kanske ska lägga fram nya förslag? eftersom jag inte hinner till dagishämtning så behöver jag hjälp 30minuter varje dag o då kan jag lika gärna jobba heldag o försöka få barnvakt en hel dag istället typ.

idag har jag en ledig dag från jobbet men ska på kurs senare.. underbart kul det här med att sälja jeans. kollegorna e skojiga o arbetet är alltid skojigt om man ibland räknar bort sega regninga dagar..

snart kommer efterlängtade ärtan.. kuligt..  känns så bra att ärtan kommer till världen då jag inte behöll min.. jag vet ältar men måste bearbeta lite ibland. sen så är det jul snart oxå..  hur ska det bli i år? hoppas på en lugn o vit jul :) med glada barn :) kanske måste styra upp något med svägerskan..

ja nä.. kanske ska göra lite nytta? spela wii fit? o lyssna på sjukt bra musik :)
kramar!!

(är du nöjd bästaste Ni?)

...

har varit en jobbig natt.. knappt sovit.. haft en konstig känsla.. inte förstått vad för känsla förns för tidigare idag på morgonen.. jag har som ont i magen o känner mig konstig inombords..
skulle vara bebisens BF nån gång den här veckan enligt beräkningarna. jag har inte tänkt så jätte mycket på det. inte varit riktigt ledsen.. sörjt det liv som vi valde att inte behålla av goda anledningar o jag ångrar inget men det känns.. det känns verkligen idag.. är alldeles tom, tårar rinner ner för kinden fast jag inte är ledsen..
men inser att jag kanske måste sörja för att kunna gå vidare..
låter kanske löjligt eller något men går lixom inte att förklara känslan..
man känner sig inte hel, man stänger det inom sig o försöker intala sig att allt är bra när det kanske inte är det..
nu ska jag sörja en timme eller två sen hämta mina två underbara skruttisar.. dom som busar o skrattar hjärtligt.. dom som får mig att le bara jag ser dom man blir varm inombords.. o vet att det är mina hjärtan..

deppobloggen idag men men alla dagar är inte toppen jämt..
ska tänka lite på min farmor som gick bort för ett tag sen.. är så otroligt glad att tyra har hennes namn till mellannamn för då kommer jag aldrig glömma henne..

trevlig kanelbullensdag lixom!

RSS 2.0