blandade känslor

äntligen börjar våra läggningar med barnen bli hyfsat tidiga o bra. väldigt mysiga är dom oxå.
har haft det kämpigt med albin, förut hade vi tur om han somnade innan 22.00. tyra har väl alltid somnat hyfsat tidigt. men nu har vi dragit ner på vilan på dagis.. o efter några dagars kämpande så säger albin att han är trött. så sjukt skönt. så vid 20.00 så börjar vi läggningen, tvätta, borsta, kissa, välja bok, välling o mys. idag somnade dom 20.15 så joan o jag tog fram lite snacks o kikade ikapp missade program. fruar, grey o cougar. så nu har jag fått skratt efter en jobbig dag.
jag tycker inte illa om folk men det finns en som gör mig galen just nu. usch tråkigt. lat, bortskämd o ego så det skriker om det. kan inte ens be om ursäkt. BLÄ.

igår klippte jag mig. så skönt. kikade fotboll med stora familjen. så mys fast man inte är intresserad.
imorn så är det valborg ska fira med goa människor. mat, brasa o spel. kan bara bli lyckat:) hoppas på ett bra väder oxå:)
på söndag så är det betesutsläpp i Kårsta. ska bli skoj o se galna kossor:) o så bjuder dom på kanelisar o mjölk. ska gå nån tipspromenad o hoppas att man vinner:)

har fortfarande 25% på allt i butiken så kom in o fynda:) eller säg hej till mig:)
kramar

sickisen o pingpong

häromdan satt jag o läste igenom mina dagliga bloggar för att bli uppdaterad som vanligt. såg att 3barnsmamman sickisen hade en lite utlottning på ett presentkort från pingpong barnkläder. så jag chansade o hoppades på att vi skulle ha tur i något i allt elände med magsjukor o allt. så imorse när jag kikade mailen så hade jag fått svar:) jag vann.. eller jag o jag. tyra vann. så nu har vi valt ut en pyjamas, klänning o en mugg.

har varit glad hela dagen.. tänk att man kan ha sån tur ibland. så glöm inte att kika in hos sickisen.


bilderna är lånade från http://www.pingpongbarnklader.se som har en massa skojiga saker.

lyckades skicka efter en massa bilder som ska framkallas. ska bli så kul o få hem:)
barnen är lite kryare. småfebriga på kvällarna o lite snoriga iaf tyrisen. jag har blivit förkyld oxå, inte så farligt men lite småjobbigt.
om ni har vägarna förbi kista så glöm inte att kika in på Benetton för vi har 25% på allt i butiken. så imorn ska jag köpa mig en ny väska, kanske blir en till tyra oxå:) sen så måste jag köpa en tröja som redan är på rea men man får juh lite mer rabatt så nu kan jag juh inte ignorera den:) shoppoholicken louise även kallad.
ska klä på barnen o gå till lidl så dom får lite frisk luft i sig innan det är dags för läggningar o mys.

ha en trevlig kväll!!!!!


ge oss kraft

igår var det ingen bra dag..
börjar med att en kollega sjukanmäler sig pga sin röst. så jag fick jobba över plus att stå själv i 5timmar är ingen höjdare om vi säger så. o självklart så var det en väldigt lugn dag på kundfronten så kvällen gick väldigt långsamt.
får ett puckat sms.. ibland blir man galen på konstiga människor.
pricken över i var när min mobil började ringa o det höll på i 2timmar typ. över 40missadde samtal o ett antal sms så har nån idiot lagt upp en annons på internet om nån jävla bil som var billig o ny så folk var som tokiga. jag anmälde annonsen, så fort den försvann så slutade det nästan ringa.
så imorse vid 5 vaknar jag av att albin gråter o säger att han behöver kräkas.
SUCK. nej inte en ny influensa. bara inte tyra åker på den här oxå.

verkar som starten på 2010 håller i sig med massa jobbigheter speciellt när det gäller hälsan i den här familjen.
jag o barnen sover just nu i vardagsrummet. barnen sover på madraser på golvet inlindade i handdukar om dom börjar kräkas. albin är duktig o har en hink. jag sover i soffan o är halft vaken hela nätterna för att ha koll. joan sover själv i stora sängen. så att nån är utvilad av oss.
i helgen så är det dags för dagis vårstädning så fullt upp har jag.
ska strax sätta mig o beställa lite bilder.. har inte gjort det sen madonna konserten som var i augusti. oj da. kan säga att det är en hel del bilder.



oturstjejjan..

Har inte hunnit med att uppdatera så mycket här.. händer alldelles för mycket både bra o dåliga saker.

i måndags så var vi i akalla by o lekte. tyra var överlycklig över att slippa vagnen. efter massa lek så börjar Tyra skrika helt hysteriskt. hon pekade på sin arm o jag trodde hon frös. på med vantar o in i vagnen.. men hon fortsatte bara att skrika. på vägen hem så ser jag att hon lyfter inte sin arm. hon får inte upparmen med sina tröstar fingrar. jag får småttpanik. skyndar oss hem med familjen hellberg som vi hade en pizzadejt med. stefan skjutsar in mig till astrid lindgren med tyra. måste säga att det gick hyfsat fort efter att vi blivit inskrivna hos sjuksköterskan. läkaren var trevlig o "knäckte tillbaka axeln/armbågen. hon skrek till lite men sen blev hon sig själv. bustjejen böärjade vinka heldå o hängde sig i allt med sin "trasiga" arm. så skönt o få se henne normal igen.
blev hämtad o åkte hem.

var väl inte så mycket mer med det. dagarna går o på onsdagkvällen  så börjar det.
Tyra spyr som en räv. det är inte lite.. natten gick sådär jag sov knappt utan låg på helspänn. inge mer spyor, vilket var skönt men själv mådde jag inge bra. trött orolig o ont i magen. iväg till jobbet eftersom ingen kunde komma in o jobba. gick hem direkt när luncharen kom. tyra har då bajsat en massa vatten o började spy massor igen.. suck. vi började med vätskeersättning eftersom hon förlorat så mycket vätska. sjukvårdsupplysningen sa åt oss att åka in, jag tänkte vi väntar lite till nästa gång hon spyr. vi kämpar lixom på, jag hämtar albin. får samtal av joan hon spyr igen. suck. hem o äta lite o packa väskan. åker in till astrid lindgren. bara jag kommer in så blir tyra sämre. jag sitter o gråter hysteriskt så fort jag fick träffa sjuksköterskan. blev inskrivna, tyra fick en kisspåse o en mugg med vätskeersättning. jag sitter o ger henne var 5e minut o kämpar på till hon helt plötsligt känns helt livlös. jag fick ingen kontakt med henne, såg bara hennes ögonvita när hon kisade. allt som fick henne att öppna ögonen var när jag kom med sprutan med vätskeersättning. blev hysterisk o börrjade gråta massor igen.. det var underbara sköterskor där som tog hand om oss. fick träffa läkare som skrev en remiss o skickade oss till stora akuten. blev inskrivna o tog blodprover o fick ett rum på direkten. nu hade mamma kommit o jag hade börjat lgna ner mig. efter ett tag så fick vi veta att vi skulle läggas in, tyra hade förlorat alldelles för mycket vätska. fick ett eget rum o tyra fick drop på stört. hon fick ha drop i över 30timmar för att återhämta sig. så igår fick tyra permis från sjukan. härligt tycker vi. hon är inte bra men hon kräks inte längre utan hon bajsar så fort hon får i sig något.

får provsvaren på måndag tror jag men dom är säkra på att det är rotavirus.

albinkillen har varit hos mormor o morbröderna o haft skoj. varje gång man ringt så säger han något lite snabbt o sen får man en puss i örat. min skrutte. idag kommer han hem:)

idag fyller albins gudmor år.. massa grattis till henne!!!!

nu ska jag mysa lite med min skrutt. trevlig söndag gott folk!






städtant..

håller på o städar en massa. vårat sovrum är avbokat o klart! lovely. tvätten är tvättad o inlagd o klar. nya sängkläder i härlig grönfärg så jag lockar lite på våren.
ska strax äta lite innan det är dags att plantera om alla blommor.. inte så några heller.. men det blir nog bra:)
ska försöka hinna göra kanelisar oxå.. men får se om tid finns annars så blir det nån annan smarig bakelse.

nej har inte tid o sitta här.. tiden går! kraaam

RSS 2.0