bildregn

då har man framkallat lite bilder från april o framåt.. blev en del kan jag säga :)
albin har provcyklat på sin nya cykel som vi fick från några i miljöstugan. man behöver nya handtag o kanske nytt däck men men.. han är duktig han :) den är rosa skrikrosa men han bryr sig inte vilket är härligt!
jag har även hunnit med en powernap på soffan, blev nog tröttare..
nu blir det 5 kämpiga dagar på jobbet.. ska bli sådär va :)

här kommer lite bilder på mina hjärtan!!












working girl..

jobbar väldigt mycket nu men det brukar bli så när man öppnar en helt ny butik. kul o få vara med från början men hårt o jobbigt ibland. har burit en hel del tunga kartonger.. larmat o satt på en massa nya prislappar eftersom det är outletpriser. självklart så måste man jobba i företagets egna kläder så snart är det jag som kommer bo i levis jeans. hmm.. måste nog gå ner lite så man kan se bra ut i ett par levis :)

har två lediga dagar.. en är avklarad med shopping tillsammans med underbara familjen. joans presenter är inshoppade o klara:) själv fick jag mig fiiina regnkläder o nya solisar. hann med o köpa lite skor oxå.
god middag o filmtittande avslutade vi kvällen med:)

idag så ska här städas o mysas till max..

har hunnit stryka lite från min todolist

namnmärka barnens alla kläder..
se vad som behövs inför höst/vintersäsongen eftersom det brukar ta slut så fort så ska jag vara före alla i år:) har juh två barn som behöver saker till dagis nu :)
börjat på en packlista för turkiet
bakat till joans födelsedag

nu ska här lagas lunch så vi kan göra något skoj sen:)
kraaaaam

sista helgen

på måndag börjar jag som sagt.. tydligen får vi 159 kartonger i leverans så det blir en hel del o göra hoppas på en svalare vecka eller att lokalen har riktigt bra AC system så man inte smälter bort..

idag blev det en tur till rösjön. ljuvligt.
albin är jätte duktig på att simma hundsim med sina armpuffar:)
åkte en rolig vattenrutschbana där oxå.

imorn så packar vi vagnen för att åka till täby, familjen Lundqvist. bad o grillning står på schemat. tror jag kanske hinner ta en sväng in i täby centrum oxå:D

just nu e gubben min ute o cyklar.. duktig! själv sitter jag med onyttigheter o har fredagsmys själv:) rester på rabarberpaj o en halloncider:) känns väldigt "sommar". ska försöka montera upp fläkten som köptes hem idag:) nu har vi två. sjukt skönt. våran lägenhet är väldigt varm. vi sover med balkongen öppen på vintrarna för att det är så varmt, men nu har vi fläkt istället:) när vi flyttar måste vi skaffa en takfläkt :) lovely

nej nu börjar filmen igen!
trevlig helg!!

Levi´s here i come

då har jag pratat med min butikschefen, på måndag så kommer jag börja jobba för Levi´s. dom öppnar en outletbutik i Barkarby. kommer ha kontrakt på en deltid till en början men hoppas på att dom kommer behöva mig lite fler timmar än så när vi kommit igång. ser framemot det här massor, orka vara arbetslös lixom. börjar hårt med två månaders heltid o sen cirka 20 timmar i veckan.
självklart har jag juh problem med a-kassan såklart.. dom saknar uppgifter på mitt arbetsgivarintyg. jippi NOT!!! tror ni min gamla arbetsgivare är lätt o få tag på? NEJ! suck dubbelsuck. har både mailat o ringt, hoppas på svar snart.

så hundra samtal hit o dit så har jag lite koll.

bion igår var helt ok. inte den bästa men helt ok helt enkelt. var kissnödig halvafilmen så kunde inte riktigt slappna av lixom. popcornen var nog det bästa :) o få träffa ida såklart:)

nej nu ska jag äta glass o umgås med albin o emil. tror vi ska rita lite :) trevlig onsdag gott folk!!

sommarlov över?

två nätter i rad har tyra sovit själv, utan att ha gråtit gnytt eller vaknat till. helt underbart. hon har alltså inte gjort det sen hon föddes, hon har alltid vaknat o ska in o sova hos oss. självklart så är jag för lat att bära in henne igen efter att hon somnat om. kanske beror på den här värmen.. hon sover som en stock när hon får ligga själv. hoppas verkligen det håller i sig.. sovandet och självklart värmen :)

igår gjorde jag en smörgåstårta med räkor o krabba. den blev himlans god för att vara första gången. nästa gång ska jag pröva något annat. orka göra varm mat när det är så varmt. så idag åt vi en sån sjukt god avokadosallad till middag. o snart ska jag iväg till kista o träffa ida. bio står på listan o filmen SATC2.
funderar på om man kanske ska ta en kall dusch innan..

jajust det.. har nog fått jobb:) men berättar mer när jag skrivit på kontrakt o så. vågar inte skrika hurra innan jag vet 100%. men börjar antagligen jobba redan på måndag då. så det var den lediga sommaren:) men känns otroligt skönt o ha ett jobb om det är så. har juh en veckas semester i mitten av augusti plus bröllop 28e augusti:)
tycker vi har hunnit med en himla massa under den här lediga månaden typ:)
*varit hos svärmor
*hälsat på familjen thomsen
*varit på en kryssning utan barnen
*hängt hos mammi
*hängt på stranden



jobbsökande..

söker jobb i lagom mängd.. försöker hitta det jag vill.. det som passar mig.. men vad passar mig?
man borde ta sig en rejäl funderare.. men men..
sommaren är en skön tid o vara arbetssökande på:) båda barnen är lediga o älskling oxå.
helgen som var så har vi varit ut till huddinge.. hälsa på mammi.
joan fick åka till västerås o kolla tv här hemma utan oss hängande över axeln:) vi har badat o lekt o handlat lite:)

ska städa lite här hemma nu, styra upp lite o göra.. morbror är juh här så nu måste vi hitta på skojiga saker:)


underbara barn!

RSS 2.0