barnen bus


mammas skruttkille hjälper till och bakar både muffins o kanelbullar..
tur vi har vardagsrumsbordet i köket så allt är på hans nivå:)

härligt goda kanelisar..

en väldigt busig tjej..

vårt egna dansband.. albin på gitarr medans tyra sjunger
papppaaaaaappaaapappapapap i micken..

nu ska jag nog gå o lägga mig.. kanske kika på senaste avsnittet av
solsidan som visades igår när jag jobbade..
kraaaam

lördag - busdag

gick upp med barnen vid 8 idag.. lät joan ligga kvar i sängen eftersom han kikade på curlingen inatt. tjejerna är grymma:) vaknade av att joan skrek av glädje o nästan hoppade i sängen. min goa gubbe.
jag o barnen tog bussen till kista precis innan öppningen för att slippa massa folk. mornar i kista galleria är underbara speciellt när man har barn o barnvagn. albin är så otroligt duktig. vi hittade en ny skateboard tröja till albin, ett sött diadem till tyrisen o en tröja till mig :) vi kikade runt på skojiga saker, albin visar vad han tycker om men tjatar aldrig om att få något. vilket är jätte skönt.
efter 3timmars strosande åkte vi hem.. bakade muffins (som blev konstiga) o jätte goa kanelisar. första gången jag bakade kanelisar o det blev lyckat. underbart. har fryst in lite o sparat lite till resten av helgen..
imorn så ska max vara här under dagen/kvällen ska bli skoj. föräldrarna ska få ha egen tid:)
sen ska det bli minst två promenader med manne. så hoppas på lite sol o plusgrader imorn nu:)

sitter nu i soffan o kikar på bronsmatchen för herrar i curlingen. nybadad o har mysiga barn. gubben min oxå. albin äter lördagsgodis, tyra äter kvällsgröten. snart dags o natta tösen.. albin verkar trött så det kanske blir en tidig kväll för han idag:)

på måndag så är det personalmöte på jobbet, sen öppnis för att träffa lite folk o sen playdate med min underbara mammi. ska iväg o shoppa lite tror jag. hoppas på att vi hittar bilbarnstolar som barnen ska ha. är så otroligt dyrt eftersom vi nästan aldrig åker bil o kommer nästan aldrig använda dom men men bra o ha. nån som vill sälja sin som passar tyra? 10kg plus:)
har jag skrivit om vagnen jag fått av min kollega? har hursomhelst fått en paraplyvagn som kan följa med till turkiet så jag slipper ta med vår vanliga vagn. underbart:)

ska försöka lägga upp lite bilder sen. ska orka föra över bilder från kameran bara.
nej dags för lite myspys. kraaaam

helg

ledig helg..
skönt som attans..

*baka
*barnvakt
*hundpromenader
*mys i massor
* o lite shopping

kraaaam

sjuk i lugn o ro

ofta när jag blir dålig så slutar det med att joan insjuknar ganska snabbt efter mig o då resulterar det med att jag tar på mig mycket mer än han eftersom han är sååå dålig :) men den här gången så har jag haft det mycket bra.. fått sova hela dagarna o även nätterna själv(1barn) i den stoooora sängen. barnen har varit lite lugnare än vanligt kanske för att tyra varit dålig oxå.
på tal om tyra så han hon fått in någon ny rutin.. hon vaknar mellan 7-7.30 är vaken till gröten 9.00 somnar vid tio. vaknar till lunch vid 12 för att sen köra ett race fram till sju o gröt. somnar direkt efter typ. mycket skönt nu är det bara albin som ska somna lite tidigare på kvällarna. inget som vi vill tvinga fram men hoppas på att det ska funka med det vi gör idag.

så här kan det se ut en vanlig morgon innan det är dags o skynda iväg till dagis..



så här ser skruttisarna ut när albin spelar tvspel:)

eller så här

imorn skulle det bli middag o bowling.. jag o min gubbe laddar för middagen men skippar bowlingen pga sjukdom.. hahaha.. vad töntigt det lät. nej nu ska jag skynda till albin som skriker från sovrummet.
kramar från mamman som har haft lugn o ro..

ont överallt

gick hem från jobbet idag eftersom jag mår dåligt o blir hemma imorn oxå. har feber o näsan är rödare än rudolfs röda nos. känns inge kul. värsta vintern på länge om vi ska prata sjukdomar. o då har jag inte vabbat utan jag själv har varit dålig. kanske måste övertala joan om en juicemaskin :)

först ska vi köpa bilbarnstolar, boka resa till eskilstuna zoo med familjen hellberg. längtar kommer bli så sjukt roligt. hyra stuga eller något liknande kommer vi göra. ny säng till albin ska införskaffas oxå.

idag var joan på närakuten igen med tyra, jag var där igår i 3timmar. blev ny medicin den här gången. måste boka läkartid för att kolla om hon förkylningsastma eftersom det alltid blir så här när hon blir snoris o boris.

har gjort iordning två stora lådor till barnen nu.. samlarlådor. med lite gott o blandat. första nappen,filt gosedjur födelsedagskort,diplom m.m. den ska dom få när dom blir stoooora:)

på fredag så blir det middag o bowling med familjen.. min egengjorda familj kan man säga:) farmor kommer o tar hand om barnen. dom kommer ha så skoj o vi med:D
nej nu går ögonen i kors! go natt!


hjärte dag

idag så fick jag min efterlängtade blomma av min älskling. han brukar köpa mig en krukis som vi ska ta hand om.. tyvärr så har nog alla dött från tidigare år. men men kärleken består.

blev så glad o fick för mig att jag skulle fixa lite förrättsbrallan eftersom gudmor ni berättade om sin överrasskning till roggan. så till förrätt så blev det smörgås med ägg, tomat o god sörja. till dinner så blev det potatisgratäng o bacon/fläskfile. så snart albin somnat så ska vi äta lite efterrätt. varma bär med riven chocklad o glass. lovely.

jag o barnen har blivit riktigt förkylda eller jag o tyra är nog värst. hon får så svårt o andas stackarn. albin är lite snorig o jag är helt slut i kroppen. huvudet väger flera ton. tur att jag är ledig imorn o kan soooova hela dagen nästan, iaf vila.
ska försöka ringa o boka bord eftersom det var omöjligt när jag skulle göra det sist. hotellet är bokat så det känns toppen. spagrejen skulle jag ringa till i slutet av mars för att få en tid till helkropps peeling, massage o insmörjning av nån olja. även ansiktsmask, massage m.m. plus lite medicinsk fotvård. hur bra låter inte det? längtar

kom på att jag ska kolla upp resa till eskilstuna i vår/sommar oxå. parken zoo o kanske bad. hälsa på släktingar?  parken är något som SKA göras iaf, får se när o hur bara. måste nog ringa öppnis o kolla om dom ska dit vilket vore toppen. förra resan var perfekt, lite för lite tid men ändå lagom.

nej nu ska jag nog få albin i säng.
hoppas ni haft en underbar söndag o hjärte dag :)
kraaaam från kära mamman/frun.

mitt livs svåraste beslut..

har tänkt fram och tillbaka..
hur mycket ska man gå ut med på bloggen o sådär..
jag har juh bloggen för att barnen ska kunna kika tillbaka när dom blir äldre o kanske mest för min egen del, för att kunna skriva av sig är alltid bra för själen. så sluta läs nu om du inte vill veta vissa detaljer.

under vår vinterkräksjuka, så förstog jag att det var något som var fel. har haft den där känslan förut. visste nästan  på engång, hade ett test kvar från tyra tiden.. kissade o det visade plus. visste att det inte skulle fungera med ett till barn, inte nu. gjorde ont i hela kroppen eftersom moderskänslorna är så starka. vill juh ha fler barn. efter att ha suttit o gråtit hela eftermiddagen o kvällen så kändes det redan mycket bättre. pratat igenom allt med joan o beslutat att vi inte kan behålla det.
nånstans så måste man ta hand om dom två små som fortfarande behöver mycket av vår tid. börja bygga på vårt förhållande lite mer eftersom all vår tid nästan går åt barnen. hellre bättre föräldrar åt dom två vi har än att kanske glida isär för att vi behöll ett tredje för att jag ville det. det som lugnade ner mig mest är nog att han sa att om några år så kanske vi kan skaffa en till vilket är bättre än när han sagt att han inte vill ha fler barn. o han var verkligen bestämd. har juh minst 15år på mig o skaffa barn, behöver juh inte jäkta på allt nu, måste ha något o se framemot.

dagen efter så ringde jag danderyd sjukhus. fick en tid 2!veckor senare. fick panik. mådde juh skitdåligt för hela tiden så gick man o tänkte på den lilla saken som skulle växa i hela 2veckor till. tänk om det skulle gå så långt så att jag inte kunde ta bort det.
torsdagen kom o det visade sig "bara" vara 6veckor gammalt. fick en tid till söndagen o tisdagen.

söndagen kom o jag åkte iväg själv. kom in på ett rum började gråta massor. lugnade ner mig o fick ett piller som skulle stoppa hela graviditeten. efter att ha tagit det pillret så fanns det inget återvändo. skulle stanna 1timme så att jag inte började spy eller blöda stora mängder. hamnade i en sal, dom drog en gardin runt min plats. efter en stund så hör jag hur en tjej gråter helt hysteriskt. hon hade fått missfall. jag kände mig så dum. där har jag tagit bort ett foster "frivilligt" medans hon har förlorat sitt helt ofrivilligt.

tisdagen kom..
hade packat en väska med gotti o tidningar. jenny kom strax efter sju o svärmor skjutsade oss till sjukan.
fick 6st piller, smärtstillande o andra som satte igång så att kroppen skappar? ett missfall. man börjar blöda en massa o tillslut så kommer fostret ut i en liten klump. man får riktiga värkar, vilket är hemskt. dom gånger jag fått värkar så har jag fått en underbar son/dotter som "belöning" vilket gör att man står ut värkarna. det var riktigt jobbigt, fick massa smärtstillande vilket underlättade allt. åkte hem vid halv tre o kände ingenting förutom lite mollande värk. sen blöder man 2-3veckor efteråt, vilket inte är så kul.

sköterskorna som var på plats var helt underbara. ska dit igenom om ca 1 1/2 vecka o kolla så allt är borta.
den här aborten var det värsta jag varit med om. kan juh lägga till att jag äter minipiller men blev ändå gravid, vilket inte är så kul. nu har vi bytt piller o inom snar framtid så blir det spiral.

efter den här aborten så har det blivit bättre mellan mig o joan, vi är som nykära. starkare som människor o som ett par. så mycket som vi två har gått igenom är helt otroligt. jag älskar min gubbe så det är sjukt. barnen är det underbaraste jag har. en annan sorts kärlek som är otroligt stark.. så nu njuter jag av min familj allt vad jag kan. dom är verkligen det finaste jag har. vad skulle jag göra utan dom.
är helt säker på att vi fattade rätt beslut, men kommer väl nån dag då man deppar lite men ska tänka på dom två underbara bustrollen jag har då:)

tråkigt inlägg en lördagskväll.. men men..
nu har jag bearbetat min sorg lite..
nu ska jag krypa ner i soffan med min gubbe som är besatt av os:) men han är kramgo ändå o kan värma mina frusna tår. gonatt! o ha en toppen söndag imorn:)
kramar från en lycklig tjej..

min datortokiga son..

min bustjejja

to do

*boka spabehandling som jag fick av dom bästa i present:)
*boka bord till mig o min gubbes kväll
*boka hotell till samma kväll :) om jag får klartecken från svärmor:)
*flytta vår nya micro som jag fått av min mammi
*städa lite i mjukisar o varma tofflor som jag fått av svärmor
*planera kvällen med annica o roger.. blir nog bowling o middag
*boka middag med elin

det gulligaste jag fick var nog världens sötaste gelehallon/smultronsmak paket från Ida på jobbet:) om jag blev glad:) kryssningen var väl behövlig.. joan o jag fick vara tillsammans o underbara människor som ville följa med var toppen. pengarna från mormor blev till kläder:) lovely..
nej nu är det dags o natta albin.
go natt kramar

heldag på dagis

igår var all personal från lilla avdelningen dåliga, så jag fick vara fröken för en dag. kan säga att det var riktigt roligt o få vara med o se vad dom gör om dagarna. jag o albin kom vid nio.. blev utelek fram till 11. fick dra pulkor, göra snökakor o leka i snökojor. sen var det dags o gå in med 5st barn. fick styra upp så dom klädde av sig ytterkläder, kissa o tvätta sig innan samling o sedan lunch.
åt god hemlagad mat. sen fick jag en kort rast innan det var dags o läsa lite på sittvilan. sen blev det massa bus i lekstugan/dockvrån. sen pysslade vi lite innan det var dags för mellis. vid 16 så var det dags o gå hem. jag var helt slut, så det blev pizza till middag:)

det var så kul o få vara med under en dag, albin blev lite mammigare än vanligt. barnen är helt underbara.

har planerat en massor nu.. kommer bli en underbar vår med min underbara familj.
är så otroligt nykär i min gubbe.. tror att allt förändrades efter den 2a februari. något försvann men gjorde oss starkare som man o fru:) låter kanske töntigt men så är det.

nu är det dags o mysa med lillskruttan som är väldigt mammig.. får se om det blir några koppor som vi försökte på oss för 2veckor sen. trevlig kväll på er!
kramar från lyckliga jag..


underbara 25årsdag

haft en toppen kryssning..

med toppen mat, sällskap o min underbara man. kärleken i mitt liv <3

barnen hade en helg hos mormor med massa lek o stoj.. tyra är fortfarande lite smårädd för katterna men fortfarande lite smånyfiken..

vi hade fika här hemma på lördagförmiddagen.. mamma tog barnen med sig.
vi åkte iväg till båten lite senare. helt plötsligt var aluc o husband på båten. micket trevligt:)
lite drinkar o danielyngwe innan maten. super god buffe.. sedan blev det drinkar o disco. dans o helt plötsligt vart klockan tre typ. försöka sova.. upp tidigt för frukost buffe. sjukt gott på morgonen. sen tillbaka till hytten för att duscha o sova lite. huvudet var så tungt hela dagen.. underbart att få träffa barnen på kvällen.. somnade tidigt allihop i sängen tillsammans. mysfamiljen.

snart ska jag iväg för att jobba!
tack för en toppen resa!
kramar

måste bjuda på en härlig bild

varma hjärtan..



Dom här värmer mitt hjärta i vinterkylan..
Kärleken till ens barn är så otroligt stark..

Jag älskar dom så otroligt mycket..

orken kommer sakta tillbaka

har haft några jobbiga dagar men nu äntligen tror jag att min tur vänder..
helgen var helt ok.. robinsonfinalen slutade perfa o jag hann städa hela lägenheten grundligt, även om det dagen efter såg ut som en bomb slagit ner här. visste att det var rent iaf men stäkigt:)
joan o jag tömde kyl o frys o fixade fint. nu går vi runt o försöker komma på en lösning till vår lägenhet. jag vill ha matsalsbord i vardagsrum o slänga ut hans dator typ:) men vi kommer nog på något bra snart. ska köpa ny säng till albin så blir deras rum lite bättre iaf:)
söndagen var jobbig.. måndagen var lite kämpigare. joan kräktes, jag tvätta, tog barnen fast jag mådde pyton. sen kom svärmor o hjälpte till. härligt. jag fick gå på föräldramöte på dagis. mycket trevligt o intressant. skynda hem till sängen.. somna tidigt, innan båda barnen. vaknar av att tyra kräks, suck. va fan magsjuka?
upp i ottan på tisdan, heldag på sjukan med jenny. not så kul men världens bästa jenny! LÖVE YA!!!
idag så har jag rensat kläder.. haft ont ätit chips o varit på 2st härliga vinterpromenader:)

imorn är det dags för jobb..
ska bli kul bara kroppen orkar:) men med en god frukost o gott humör så ska det gå galant. min plan iaf.
är en liten mjukstart på 2dagar sen ledig 2 för att fylla år med tårta o kryssa lite.
nyfärgad i håret, kanske ska ta o klippa mig lite? hmm.. ska nog tänka lite på den..
men nu är det nog dags för att sova eftersom jag är såååå trött!

kramar loisan

RSS 2.0