hunnit med en massa

i förrgår blev det en städdag här hemma, dammsugaren kom fram, svabba golv o ner i källaren en vända. byta gardiner överallt o en tur till kista:) köpte nya påslakan o nya julgardiner in till köket, har inte satt upp dom ännu som jag typ gjorde förra året väldigt tidigt. var juh gravid o hade inget o göra om dagarna, stor som ett hus o trodde kanske att lillsparven skulle komma tidigare än beräknat. så jag plockade upp allt i god tid:) i år blir det senare.

o igår så blev det en tripp till bvc för o kolla albins hosta men det va ingen fara trodde hon, vägde o mätte han oxå, 8,9 kg o 73,5 lång.finfint! sen gick vi in på öppna förskolan så albin fick leka av sig lite. sen blev det en promenad hem. till lunch blev det kyckling o broccolipaj:) mums tyckte jag o albin. sen åkte jag till mvc eftersom jag fortfarande går dit. ska dit två gånger till nästa vecka vad jag vet just nu. innan bussen till hallonbergen kom så hann jag springa in på lindex o köpa två tröjor o långkalsonger till albin. det är typ monster på dom, jätte fina. när jag kom hem så hade min mamma varit här med albins växa säng, så joan o jag byggde ihop den, så nu är det jätte fint i hans rum. senare på eftermiddagen så kom A o R hit.. albin fick två i en inflyttningspresent:) en albinnapp o en nattlampa. o inte vilken nattlampa som helst utan en hitta nemonattlampa:) albin tyckte om den massa. sen blev det boxners gryta som är så himla god, gjorde en äppelpaj till efterrätt. blev lite tvspel, jag förlorade:) men kul va det.

vad ska man göra idag da? kanske ta sig en tur till ikea? förbi öppna förskolan, o ikväll ska jag o albin till A som fyller år:) himlans trevligt.

 mer bilder på http://rokyalbinloomis.pixbox.se

ne ha en trevlig dag! herrå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0