jippi för lyckade nätter

albin stendäckade i sängen strax innan halv nio igår. utan att ha sovit middag under hela dagen. inatt vid halv tre var jag tvungen o gå upp för att kissa som vanligt. då hör jag hur han gnäller. går in o klappar lite på han o bäddar ner han igen. släcker lampan o går in o lägger mig igen. trodde verkligen han skulle ropa efter ett tag igen, men icke. fem minuter innan väckarklockan ringer så vaknar han. vilken lycka. en hel natt utan albin i sängen. känner mig utvilad idag kan jag säga. hoppas han håller sig till det här mönstret.

oki till lite uppdatering från helgen. middan hos mammi var trevlig. så kul o få träffa lite släkt o äta god mat. vår vanliga tur var juh att bussen till solgård missade vi.(som alltid) tur att mammi kom o hämta oss. när vi skulle hem så kommer vår andra vända med tur(som alltid) passar bussen fint så när vi kommer till pendeln. så är det ett trasigt tåg mellan södra o centralen. suck. dubbersuck. man vill bara hem. men så strax innan tåget kommer så har dom öppnat upp ett spår iallafall. tur det. men istället så blir vi stående pga stoppsignal lite överallt så vi skulle missa bussen i sollentuna ändå. när vi kommer in till centralen så tas tåget ur trafik o vi fick ta tunnelbanan. hann iaf hem till andra åket på storslalom så joan var glad.
söndan blev en mysig första adventfrukost med killarna. tände massa ljus. 11 så var det tvättstugan som gällde. massa av tvätt var det. joan skötte det mesta. han är så duktig så. sen kom annica o roger förbi, så vi gick över till dom o började på lite. albin var lycklig som fick gå med sin städvagn. sen blev det en promenad till ica. tiden bara rusa på o helt plötsligt så var klockan 16 o margo o peder plingade på dörren. bjöds på pepparkaka med smörja o glögg som välkomstkille. middag så blev det pastagratäng o god sallad. efter maten gick vi över till annica o roger o visade runt. så himla kul att dom bor så nära snart. till efterrätt så blev det lussebulle o kaffe. man kan säga att grodan o jag var bra trötta vid sju. så gick o vila framför gossip girl. så bra, vill ha mer. blev en mycket trevlig kväll o första advent.
nu är det snart bara 5veckor kvar till bf men man vet juh inte när det blir, kan lika gärna bara vara 3veckor, vilket känns lite läskigt. tänkte jag måste leta reda på något ställe här i närheten som kan fixa lite pedikyr o fotmassage. vill inte ens veta hur mina fossingar ser ut, så när magen försvinner så ska dom iaf va lite småfina.

oj.. det blev ett långt inlägg med en massa strunt menmen. vad har man inte en blogg til om inte skriva av sig. har precis ätit frukost. väntar på samtal från pappi. ska ringa jenny sen oxå. kanske fixa en matsedel för veckan som kommer så jag slipper tänka på det. hmmm...
ha en trevlig måndag! kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0