tre har blivit fyra...

eftersom tyra har kommit till världen 16 dagar för tidigt.
i mitt senaste inlägg så skrev jag att vi skulle åka in. vilket vi gjorde. var där i kanske två timmar så var det bara o åka hem. hade bara öppnat mig 1cm typ o var inte alls i närheten av att föda. joan blev tillsagd att stanna hemma eftersom han hade feber o dom vill inte ha influensabakterier på sjukan om joan skulle ha det. kände lite panik över att shit hur ska jag klara det här själv om det blir att jag ska föda senare? björn skjutsade hem oss o sa att det bara var o ringa senare. när vi kom hem var klockan tre typ kanske halv fyra. tog mig två alvedon o gick o la mig. var inte så lätt eftersom det kom en värk minst var tionde minut typ. men fick mig väl lite sömn. när jag vaknade vid fem så ringde jag förlossningen. för nu började det göra lite ondare. fick rådet att gå o bada o typ ha en vetesäck mot ryggen o vila lite mer. tog mig ett bad som bara gjorde det värre. ringer igen o dom säger att jag kan komma in. jag ringer maria o som ska klä på sig o sen åka. när jag lagt på luren så går vattnet i sängen. fy fan sen började helvetet. vattnet gick 6.45 o med det så började krystvärkarna. jag knäckte toasitsen på toan för jag hade så ont. när maria kom så gick det fort in till sjukan. joan stannade hemma stackarn. som tur var så följde maria med som ett starkt stöd under kvarten jag var inne på förlossningen. hahah. trodde aldrig det skulle gå så fort. men när vi kommer in på rummet så hinner jag bara lägga mig ner eftersom dom såg huvudet när jag fick en värk. krystade 4-6gånger sen var hon ute. det var typ i runda slingor vad som hände. hon ser ut som en liten albin. hon var 49cm kort o 3295gram lätt:) har bestämt oss för att hon ska heta tyra elsalundberg. kanske blir ett till mellannamn men vi vet inte.
jag o tyra stannade över natten o fick åka hem på julen. då alla kom hem till oss. hade en jätte mysig jul. tack alla för det! o tack för alla grattisönskningar o allt! massa kramar


God Jul o gott nytt år önskar familjen Lundberg

Kommentarer
Postat av: gabriella

GRATTIS TILL LILL TJEJEN VA KUL ATT ALBIN FICK EN SYRRA ATT BUSA MED SÅ NU HAR DU EN AV VARJE OCH ALLT GICK BRA ,TRODDE DU ATT DET VAR EN TJEJ ELLER ? DET GICK FORT IALLA FALL SKÖNT ATT DET GICK BRA OCKSÅ SYND BARA ATT JOHAN EJ KUNDE VARA MED ,kRAM OCH LYCKA TILL GABRIELLA OCH CARRO

2008-12-25 @ 22:44:45
Postat av: gunilla

Stort grattis till Tyra! Va kul att de blev en tjej.

Må gott

// Gunilla

2008-12-26 @ 09:59:10
Postat av: Tess

Ojojoj! Vad dramatiskt men samtidigt härligt att det ändå gick fort på slutet! :) Vad fina ni är allihopa! Grattis än en gång! Puss

2008-12-26 @ 10:52:24
URL: http://tessconfidential.blogspot.com
Postat av: Elin

Grattis till tillskottet! :D Fint namn ;)

2008-12-27 @ 11:42:24
URL: http://elinpie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0