hinner inte riktigt med o sitta här

hinner inte riktigt med o sitta här, massa jobb, massa ont, massa bus med albin o joan.
så en liten snabbspolning av dom senaste dagarna.

FREDAG
upp tidigt iväg o leka med tiam, en av albins bästa kompisar. lekte massor.
tvättstugan 15-17 gick asbra tills vi skulle hämta tvätten då det öste ner(regn alltså) så visste inte hur jag skulle få upp tvätten fast det ligger dörr vid dörr typ. sen skynda iväg till täby på grillpartaj. amanda fyllde 17. stora tjejen. var mycket trevligt. albin badade i en vattenpöl kan man säga.

LÖRDAG
upp tidigt igen för o hämta emil i sollentuna. tio över åtta skulle bussen gå. o när joan står o väntar på bussen så kör den bara förbi. suck o shit vad ska hända nu. joan joggar till kista nästan o hinner med en annan buss. tur det. hemma så viker albin o jag tvätt o plockar disk. fixar frukost o matsäck till killarna eftersom det skulle bli en heldag på grönan. toppenväder hela dan, så himla mysigt. albin åkte tre karuseller. veteranbilarna, coola bilar o kärlekstunneln. när vi kom hem vid halv elva så stendäckade vi.

SÖNDAG
ut o rensa vår sandlåda på gräs,sten o ja vet inte vad mer. kratta sopa o plocka. så nu är det fint där, får se hur länge det håller. sen så kom mamma över för o hämta emil. käkade pizza o glodde lite på internet eftersom mammas lagt av. blev en tur till kista.

MÅNDAG
första jobbdan på en jobbig vecka. fick så ont i kroppen så jag trodde jag skulle dö. fick tag på min barnmorska så imorn halv åtta så ska jag träffa en läkare o prata sjukskrivning m.m. kolla min rygg o undersöka lite. mina fina ben är hemska. måste nog operera dom en vacker dag. suck. kom hem vid halv åtta åt middag o gick o la mig.

TISDAG
jobba jobba jobba. fick i mig 4 morotspåsar(små från donken) kollade på två nya favvoserier, life (tror jag den heter) o big shots på 5an. härliga serier. fick ost o kex o sen blev det varma hallon o björnbär på glass. mumma.

ONSDAG
sov till nio typ, upp o plocka lite som tillhör vardan när man har barn typ. iväg till kista, lämna tillbaka en kjol o byxor, köpte ett par korta leggings. ett skärp till joan.  o lite annat smått o gott. åt lunch för ovanlighetens skull o sen till vårdcentralen för o ta blodprov. usch inge roligt. får se om a kommer hit ikväll o äter annars så blir det bara vi. grillat med sallad o gotti. nu ska jag rensa underkläder, för har så mycke skit som jag aldrig använder men spar ändå o nu ska det bort!

ha en bra dag:) kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0