7oktober

igår var det 7oktober o ida fyllde år. massa grattis från mig.
var ledig o hela familjen vaknade till vid 9.30, vilket var skönt. upp o bada lillkillen som var lite småvarm fortfarande. suck när ska febern ge med sig? efter frukost så åkte jag in till stan, sparadiset var platsen jag skulle till. fick en väl behövlig fotmassage, mycket nice. när jag var färdig där så styrde tåget till kista. äta lunch med annica o shoppa lite:) fick för mig att jag kanske skulle klippa mig. gick in hos frisören o fick tid påengång. räknade med att det skulle gå fort o att dom bara ville ha en ny kund som sist jag klippte mig (i kista fast på en annnan salong.) frisören var en han o mycket trevlig, han tvättade håret på mig o gav mig massage typ, asså jag höll på o dö. så skönt. klippte lite o fönade i hundra år. så himla bra var han. lätt att jag ska gå till han igen. o jag betalade bara 260kr. lär kanske gå o klippa mig oftare nu o inte vänta ett halvår som jag brukar. skynda hem till killarna. busade lite o plockade efter albins vansinne dåd,  eller vad det heter. blev mumsig spagetti o köttfärssås med ost på. mumma. när albin somnat så började jag tömma albins rum. pappa kommer på lördag. jippi det känns hur roligt som helst. sen somnade jag gott i sängen.

imorse ringde klockan vid 7, jag stängde av o trodde att jag var vaken, tjohejdu. 7.20 så vaknade jag av panik o bara joan vi måste tvätta. hade 5minuter på oss att typ sätta igång en maskin så ingen skulle ta vår tvätt tid. är tydligen assvårt o få tid nu för tiden. kom igång med tvättandet, vid nio var allt klart joan drog iväg till jobbet, jag käkade frukost. vid tio hade jag ett litet möte med vår förening. jag ska bli en trappvärd i vår trapp. ska hjälpa till vid småärrenden o lite smått o gott. efter mötet var det bara o gå hem med en gnällig albin(som ska till dagis imorn) o förbereda för lunch. efter lunch var det bara o hoppa in i duschen eftersom albin hade köttfärssås upp i näsan o överallt. trevligt. har ringt runt en massa. blir så arg på hallonbergens sjukgymnast. dom ringer fan aldrig upp, måste juh få hjälp. ska till mvc imorn o göra lite tester, mår väl inte tipptopp. har så ont i magen o benen. suck. blir nu heltidssjukskriven o måste vila mig massor, lätt när man har så mycket överenergi. jajaj. ikväll så blir det en tur till norrviken för o kolla på vagnen hoppas verkligen den är braig så vi kan köpa den:)

jajaj ska lägga mig i soffan nu o vila eftersom albin sover.

hahaha glömde juh nästan berätta.
när vi höll på o tvätta så gick joan o albin upp med en tvättkorg eftersom jag inte orkar bära. när dom kommit upp så ställer joan in den, smiter in på toaletten. då hör han hur albin öppnar ytterdörren o babblar på. joan tänker väl inte så mycket på det. han går juh aldrig nånstans. så när joan går ut för o kika vad han gör så är han borta. joan börjar bli nervös, springer ner en trappa eftersom han hör albin. o när han kommit ner till tvåan så inser han att albin är på fyran. joan tar hissen upp. när han kommer ut så står albin där o har öppnat ena brevinkastet o skriker hej hej. joan snappar åt sig albin fort in i hissen o åker ner. då han som bor i lägenheten som albin öppnat  öppnar dörren o fattar ingenting. joan hojtar till att det bara är sonen som gjort lite bus. hahah  albin är bra busig. charmtrollet.

imorn är det dagisfoto på dagis:) undrar vad han ska ha på sig:)
jajaj hörs. kramar

Kommentarer
Postat av: Panki

Albino e en ganska rolig kille

2008-10-09 @ 17:23:13
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0