tråkväder o sjuko

städdagen igår var riktigt trevlig, tråkigt att vi var så några bara. fast det blev nog mer jobb för dom idag plus tråkigt väder. måste påminna mig att nästa gång så är tofflor asbra o ha med.
sen när vi var klara med våra rum så skyndade jag hem för o byta av joan som skulle till jobbet. mamma kom o hämta upp mig o albin o körde oss till ikea:) handlade lite golv, vilket var bra tungt för min mor som fick slita o bära. världens bästa är hon. köpte även två tvättkorgar. när vi lastade in allt i bilden så kräktes albin, suck som om det inte var mycket ändå. jaja. så mycket som han o emil busa o vände upp o ner på albins stackars matsäck. hem o bada ungen o inser att albin har massa feber. suck. jajaj. la han i sängen o satte på favvon pongo o 101dalmatiner. han såg nog bara dom 5 första minuterna eftersom han däckade. efter nån timme så kom ida över. så roligt o få träffa henne efter typ hundra år. albin fick en present:D o sen hjälpte hon mig o skruva ihop tvättkorgarna. vi kikade lite på tv o snackade lite innan jag somnade i soffan. hahah.

natten har varit lite jobbig eftersom albin sover så dåligt, vid åtta gick jag upp för o fixa frukost till sjuko o lite ipren. har väl mest tagit det lugnt idag. jag var iväg till kista en sväng o shoppade på apoteket o lite mat hem. kom hem till en sovande liten. joan drog till jobbet. efter att jag städat undan o plockat som man alltid gör så la jag mig i sängen med albin. halv fem vaknade han o väcker mig. han sov lunch från 11.15-16.30. då är man nog inte riktigt kry. jag sov bara 3timmar. hahah men jag e juh gravid o allmänt trött. åt dundergod middag o nu sitter vi här o kramas. ska klä på oss så vi kan gå ut o gå runt kvarter så vi får frisk luft innan läggdags om han vill somna vill säga.

hoppas det går något bra på tv senare så man kan krypa ner i soffan med te o ljus o en filt. ända mysiga med tråkigt höstväder. hoppas ni får en trevig kväll. kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0