va allt kan gå så fel på bara en mikrosekund

usch.. mår fan inge bra.
var till grönan idag med min mammi o bror. barnen hade det skoj o jag o mammi höll på o dö av värmeslag. påvägen hem så köper vi med oss happymeal till albin. albin hoppar upp på vagnen vid "fotkillen" o börjar äta pommes. han svettas o är alldeles flottig om händer. blä! fridhemsplan kommer det ut ur högtalarna o vi gör oss redo. albin håller i sig i vagnen som han alltid gör. dörrarna öppnas. på en mikrosekund så ramlar albin av vagnen ner mellan perrongen o tåget. han har perrongen precis under armhålorna o hänger där. jag hör hur folk skriker hör hur albin gråter o skriker mamma. tror det var 4personer som slänger sig ner o försöker dra upp han. två håller dörrarna så tåget inte ska åka o nån håller i vagnen eftersom jag bara står o skakar o är så chockad. jag släppte vagnen o blev helt stel.
när han kommit upp så tar en äldre dam honom ifamnen o kramar om han o pratar medans en annan håller mig på axeln o hjälper mig med vagnen. jag skakar så mycket så jag nästan inte kan stå, får albin i min famn. kan nästan inte hålla honom. så mycket tankar. så fel allt kunde ha gått men så bra allt slutade. äldre damen tog upp nån kräm o pratade med albin för att lugna ner honom o började smörja in benen. albin blev lugnare o ville ha mer:) tänk va snälla människor det finns:)

har nu mailat sl. först beröm för en busskille igår o sen om händelsen idag. om avståndet mellan tåg o perrong. inget skäll utan bara om olyckan.

finns inte så mycket tid o ork för massa bloggande. imorn då kanske jag orkar igen. ska nog ta ett bad o sen krypa ner i sängen. sova o smälta dagens händelser.

Jag ÄLSKAR MIN underbara man o VÅRA underbara BARN!

Kommentarer
Postat av: Lotta Carlsson

Gud vad skönt att allt gick bra, även om det var en skrämmande upplevelse.

Kram Lotta

2009-08-06 @ 23:49:21
Postat av: Jenny

Kraaaam

2009-08-06 @ 23:50:23
Postat av: Pernilla

Men lilla då!

Sånt där ska fan inte få hända! :( Skandal att d är sånt stor mellanrum! :[

Jag började grina på en gång när jag läste ditt inlägg. Kände känslan om hur rädda ni måste ha varit.

Krama om lillkillen från oss!

2009-08-07 @ 09:13:01
URL: http://pillansbebisblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch, jag ryser när jag tänker på hur det måste känts. Lille gubben...:( Kärlek till er!

2009-08-07 @ 14:23:01
Postat av: Panki

Tur att det gick bra!

Å du är världens bästa mamma, glöm inte det!

Pusso!

2009-08-07 @ 20:39:53
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Isabelle

Tur att det gick bra i alla fall! Sådant ska inte kunna hända.

2009-08-07 @ 21:03:11
URL: http://gorlab.blogg.se/
Postat av: emma

hejhej:)

har en tävling på min blogg just nu där första priset är att bli länkad tom 1 januari 2010;)

läs mer här:

http://askerkling.blogg.se/2009/august/veckans-blogg.html#comment



Ps. Följa varann via bloglovin?:D

2009-08-07 @ 21:24:43
URL: http://askerkling.blogg.se/
Postat av: gabriella

Vilken tur att det gick bra gumman jag började gråta när jag läste det hemska man är så himmla maktlös när det händer Du är så duktig som mamma tro mig kram :)

2009-08-08 @ 19:45:20
Postat av: Natta

Ja det var verkligen läskigt, men skönt att allt gick bra i alla fall. Och vad skönt att höra om människorna som hjälpte dig, tur att det finns sånna.

Kram

2009-08-11 @ 21:18:38
URL: http://mammanatta.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0