våga smaka..

Ni kanske inte vet hur töntig jag är med mat. vågar typ aldrig smaka på nya saker. det började i gymnasiet när min vän tess fick mig o smaka på typ bakpotatis med räkor,gräddfil o rödlök. fattar ni jag åt inte gräddfil eller lök då. shit va gott det var.. sen har jag med åren blivit bättre på o smaka nya saker. tyckte jämt det var jobbigt o äta borta eftersom jag inte visst om jag skulle tycka om maten som det bjöds på.
kom hem till en familj för en månad sen.. Behnaz hade gjort spagetti o köttfärsås. såg inte alls ut som min vanliga röra. men bad att inte få veta vad som var i för kan garantera att jag inte hade smakat. smakade o tyckte det var jätte gottit. visade sig vara lammfärs i något mer som lät konstigt.
försöker nu få albin att tycka om all mat. smaka på allt o därför måste jag själv smaka på allt.
jätte bra på dagis för där är det så varierat med maten o det lagas konstiga saker som jag aldrig lagar. :)

men idag så ska det serveras bulgur (eyuu det hör du juh på namnet) med sallad här hemma. gjort en god sallad med avokado i oxå. ska bli intressant om jag kräks eller inte. men smaka det ska jag:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0