gummistövlar o kyckling

då var snart den här dagen över..
upp tidigt imorse *gäsp* packa kylväskan o det sista. klä barnen o fix frukost. *stress* kom i tid till dagis packade in oss i bussen o vinka av pappa. kom till skansen runt halv tio. regnade massor *suck* började gå mot lunchstället lite sakta. skulle kolla på massa djur påvägen. jätte skoj o få se vargarna jaga o leka varandra massor. björnarna o sälen var skoj oxå. lunch åt vi högt uppe med utsikt över stockholm. flisan vaknade o fick sig lite mat. hon somnade ganska snabbt efter det. gick vidare till lillskansen, vilket kaos. så mycket ungar o ALLA hade en gul väst. fortsatte vidare o hittade något minitåg. jag stannade kvar med vagnarna medans albin åkte tåg med david o hans mamma. skoj hade dom. sen var det dags för barnen att få åka karusell o äta glass. så fort glassen kommit ner i magen fortsatte vi vidare till ponnyridning o lite lek i parken innan det var dags o åka hem *jippi* var en lång dag men den blev lyckad trots regnet. tur man hade gummistövlar. hann bara komma in i bussen typ så sov albin. tröttmössa.

kom hem plocka upp allt o tog reda på lite grejer. klädde på albin igen o drog iväg till kista för lite shopping. hitta mjukisar till mig o lite noskapin. har en jobbig rethosta som inte vill ge med sig. skynda hem o lagade kyckling med ris o curry. sååå gott! blev rabarberpaj till efterrätt *mumma*
har kikat på grey o nattat barnen o snart e det dags för mig med. sååå trött.

fick ett sms idag

*Louise, ville bara skriva och säga att jag är riktigt imponerad av dig. Du har själv fullt upp med två barn, men lyckas ändå se alla andras behov, ta tag i det som behöver göras omkring dig och vara omtänksam mot alla. Om fler vore som dig så vore världen en bättre plats tror jag. kram K*

jag blev så glad, värmer i hjärtat.
nej nu är det dags för den här trötta mamman o sova! kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0