tur i oturen..

idag så var det dagisavslutning.. söta barnen säger jag bara. det var davids sista dag idag oxå. albin tjatade om gavid hela morgonen. tur att vi ska dit nästa onsdag.
lämningen har blivit bra igen, tack för det. hem o åt frukost o kika på lite cold case. träffa jenny o vandrade till kista. kika runt lite köpte en tröja till albin. klockan rusade iväg o det var dags o skynda till dagis. ner o bytte blöja o amma i amningsrummet. skyndar iväg. kommer till akalla o inser att jag glömt min jävla väska. blir så arg o ledsen på mig själv. varför är jag så virrig? trött? får iallafall tag på garderoben o upphittningskillen. "nån" som lämnat in väskan, han frågar lite frågor o berättar att han dokumenterat allt. suck. jag hade inte min plånbok eller kamera i väskan som tur var men i mitt pass så låg det 3000kr som jag skulle hunnit sätta in (men dom har flyttat automaten) nu till turen i oturen. det var bara 2500kr kvar i väskan o killen i garderoben bad om ursäkt typ hundra gånger som om han kände sig skyldig eller något. gjorde mig mer arg men jag ska vara glad över att människan inte tog allt.
fick tillbaka min favvoväska o det bästa idag är nog min solros jag fick av underbara annica. ack söta du.
har planerat för midsommar nu. ska bli mycket trevligt.

dags o gå tillbaka ända till söndan kanske. emilia var över o åt middag o busa massor med oss. fick träffa söta mattis. han gjorde inte så mycket väsen av sig. äta sova äta sova o nummer 2 i blöjan o äta sova. björn o lilla wilgot kom över på fika. killarna lekte finfint till klockan började bli mycket o båda blev trötta o skulle ha samma leksak. sötnosar.

måndagen bjöd väl inte på så mycket. lite regn o god lunch på torget med min underbara man.(bra ide) åkte iväg o hämta emil. gissa om albin blev glad när emil kom. jag skynda vidare på utvecklingssamtal. albin sköter sig finfint. han är deras lilla groda:) har ett nytt mål nu o det är att inte äta med handen när han äter soppa, fil eller glass typ. torka sig bättre efter tvättning. han är alltid dyngsur. sen har jag som mål att han ska bli blöjfri. heja på mig o joan nu att vi lyckas:)

redan vid 6 så vaknade albin på tisdag. stackars emil. albin sprang in till emil o väckte han, när emil vaknat så går albin o lägger sig igen o somnar om. tur så gjorde emil det oxå. vid 7 så gick jag upp. fixa det sista inför utflykten till parken zoo. vilket toppen väder vi fick. kom dit vid 10. fick kartor o började gå runt lite. åt picknick o forsatte gå lite. köpte glass o lekte i fantomenparken. så roliga djur o mysig park. lagom stor o annorlunda djur. skansen är inte mycket o hänga i granen.
dagen tog slut alldeles för fort. men men nästa resa blir bättre.

kanske ska gå o lägga mig så man inte är så trött imorn. imorn så blir det bvc för spruta o sen in till stan. mycket skoj. hoppas på noll regn imorn va:) lite bilder kanske vore något?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej

Kul att se att du varit i "vårat Parken Zoo" och att ni hade tur med vädret efter allt regnande. Hoppas att allt är bra med er. Jag brukar kika in här ibland. Roligt att titta på dina underbart fina barn. Ha en trevlig midsommar.

Vi hörs

Lotta

2009-06-18 @ 00:30:15
Postat av: Pernilla

Vi hejjar på er :D

2009-06-18 @ 04:58:32
URL: http://pillansbebisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0