mucho

sitter nu här i soffan.. helt slut.
kom hem halv tre inatt från astrid lindgrens barnsjukhus. suck suck!
vid åttatiden igår så skedde det en liten olycka här hemma. albin sötprinsen välte vagnen med tyra i så hon ramlar ur o slår i huvudet. nu låter det kanske värre än vad det var. men va ont det gjorde i mamma hjärtat av skriken från båda barnen. när jag lugnat ner barnen så gick vi till lidl. fattade inte riktigt vad som hänt. när jag kom hem så ringde jag vårdguiden. slutade med att jag satt o grät tills mamma kom o hämta oss o skjutsade till barnakuten. sötaste annica kom o tog albin. han var nog nöjd eftersom han fick spela på datan.
på sjukhuset så tog dom över-under- tryck o även puls på tösen klämde o kände. bad oss gå o sätta oss o vänta o ha flisan under observation. så hon inte skulle börja spy en massa eller sluta andas typ. det är timmarna direkt efter fallet som man ska ha koll. tillslut så kom vi in på ett eget rum. var så trött o hungig så jag fick ont i huvudet.  stackars joan fick vara hemma, men vi smsade lite o höll kontakten. så glad över att jag hade mamma med mig. blev en massa skratt, o dans o väntande. tillslut såå kom det in en jätte trevlig läkare. tog trycket igen o puls. klämde o kände. kika ögon öra o huvud. allt verkade bra. pratade lite o så. jag blev lugnare efter 4 1/2 timme på sjukan. åkte hem o kröp ner i sängen med gubben o tösen brevid mig. så imors när klockan ringde så var jag såååå trött. inge kul väder heller, kanske lika bra. tänkte äta lite frukost o sen slänga mig i sängen. tyra springer runt i gåstolen o gör bus. hon har hittat duken på albins lekbord som hon försöker dra i.

var jätte jobbigt o lämna albin imorse igen (var lika igår) han grinar en massa o det håller i sig ett bra tag. ringde vid tio för o kolla hur det gick. han var fortfarande ledsen. stackaren. hoppas verkligen det går över snart.

helgen da?
varit toppen väder. var på kalas i lördags, zekes första. mycket mysigt.
söndan så var det tyras dag. namnkalas fö hela slanten. kom mycket folk. så mysigt o som sagt vädret var toppen. jag sprang mest runt som en virrig höna. ahhah. åt picknick o spela kubb. öppna jätte fina paket TACK ALLA!
hon fick en massa fina sommarkläder, stol, leksak, smycken o massa annat fint. blev middag på torget med la famillia. god kyckling, ris o smörja:) mmm.

nej dags för frukost o sen sängen nu. så ha en toppen dag alla:) kramar
leker med lego

Kommentarer
Postat av: Panki

Hoppas du får en lugn och skön dag! TV soffan tycker jag du ska satsa på, det är ändå skitväder, då får man ligga inne hela dagen framför tv´n :-)

2009-06-02 @ 10:38:53
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Pernilla

Usch stackars Tyra! Men vad bra att det gick så bra iallafall! Dom är tåligare än vad man tror! :)Stackars Albin, han måste ha blivit jätte rädd :(



Va kul med namnkalas, tänkte precis fråga hur det gick! :)



Ser att ni oxå har en Bumbo stol! Samma färg oxå! :)Visst sitter dom bra i den! :D

Kramar på er!

2009-06-02 @ 17:05:31
URL: http://pillansbebisblogg.blogg.se/
Postat av: leopardia

Skönt att det gick bra! Men jag förstår att du hade ett par jobbiga timmar där... Och vilken duktig spätta, som redan håller på och upptäcker världen så mycket :)

2009-06-02 @ 17:43:57
URL: http://leopardia.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0