bläää

igår var det nog inte riktigt min dag.
vaknade av att min härliga son e kramig typ o vill titta tv. efter ett tag så kom mormor o emil o stoffe över. åkte iväg på lunch på ikea o shoppade bara 3st skitgrejer:D sen bar det av till lekpalatset. massa lek o skoj. när vi lekt oss trötta åkte vi en sväng till kista för att fika o klippa killarna. albin tyckte det var lite jobbigt men skötte sig finfint! så nu är han så där söt o busig igen. när vi kom hem så var albin astrött o asgnällig. blev en riktig jobbigkväll. försökte fixa middan medans barnen sjöng ikapp. suck. efter maten slängde vi albin i ett bad, allt för att hålla han vaken till nattningen. blev att bygga lego o måla med kritor. när tyra somnat så började jag vika tvätt o mitt i allt så inser jag att hälften av tvätten är borta! suck. ringer joan eftersom han tvättat under morgonen när vi var borta. han har ingen aning. så jag får åka ner med mina sjungande barn till tvättstugan för att kika in o se om jag ser vår tvätt. tur i oturen så är det en jätte gullig tjej där inne som släpper in mig(man kommer inte in om man inte har tvätttid just den tiden) låter mig tumla tvätten eftersom den var dyngsur typ, medans jag går upp för att mata tyra så att den ena stämman ska dämpas. efter ett tag så går jag ner igen o stämmorna sjunger ikapp igen. jajaj. jag biter ihop. kommer upp börjar fixa inför läggningen. albin somnar efter en stund o tyra med. skönt. efter 30minuter så vaknar albin upp helt hysteriskt, gråter ett bra tag. efter en stund när han lugnat ner sig så ska vi gå ut i köket o hämta en flaska med vatten då börjar han hosta. hostar tills han spyr. suck. vilken jävla spya. jajaj allt händer när man är "ensamstående". tog albin 3timmar att somna om. när joan kom hem så låg jag i albins säng, däckad. han väcker mig eftersom tyra vaknat o är hungrig, jag lägger mig i vår säng. får trycka mig in under tvätten som låg i hela sängen för att forsätta sova o mata tyra. duktiga joan viker undan allt.

imorse så ringde jag o sjukanmälde albin. så han skulle få ta det lugnt idag med pappa. så när jag o tyra skulle iväg till babymassagen så blev han hysterisk. håller fast vagnen o skriker. usch så jobbigt o gå när han är så där. när jag o tyra kommit hem så blev det en promenad med bara albin. myskillen. han ska få vara hemma imorn oxå, hemska hosta kan väl ta o försvinna snart. nu ska jag ringa grannen o kika vad han gör. tack o hej! kramar

Kommentarer
Postat av: Panki

Lät inge kul, tur att alla dagar inte e sånna :-)

2009-03-03 @ 21:27:48
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Panki

Vad blev det för skitgrejer?

2009-03-03 @ 21:28:43
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0