vardag

i min vardag så ingår det att man får
*äta kall mat
*plocka grejer från familjemedlemmar
*säga ajaj några gånger
*skriva listor på simpla saker eftersom jag glömmer snabbare än blixten
*sucka över matplaner

sen så ingår även
*en hel del underbara leenden
*pussar från mina killar
*härliga ord från albin
*massa skratt

sen har vi juh
*aldrig en lugn stund

fick tidningen vi föräldrar för nån dag sen. suck var en artikel i den som gjorde mig lite panikslagen.
"last baby blues" usch jag borde inte läsa sånt, men kan juh inte låta bli.
last baby blues är när man får panik över att man inte ska ha fler barn typ. man får panik över att man aldrig mer ska köpa så här små blöjor, mysa med en sån liten prick m.m.
joan vill inte ha fler barn har han sagt. visst han kanske ångrar sig om några år men tror inte det. jag vill inte vänta för långt mellan barnen, alltså ingen sladdis men om 3 år kanske typ. men joan säger nej o vi är juh två om o skaffa barn. har världens underbaraste barn så jag är juh inte lottlös. men är så underbart med barn. vilken lycka. visst det finns jobbiga stunder men dom härliga vinner i längden:)

har idag varit hos farbror doktorn, han kika på barnen så gott det gick. albin skötte sig finfint men tyra var lite svårare. inga fel på albin, lite svullen om halskörtlarna pga förkylningen han har. om tyra skulle få feber så skulle jag höra av mig till astrid L sjukhuset, för då skulle hon kanske ha öroninflammation eller vad han pratade om, svårt för han o se i öronen . han var ingen barnläkare, men han kikade så gott han kunde o det var juh det jag ville. barn under 6månader ska inte till vårdcentraler utan till barnläkare.  ska strax gå o lägga mig o mata tösen, hoppas på att albin somnar snart oxå. dagis imorn o vi ska upp tidigt. mitt fel att han e vaken nu eftersom han sov middag så sent.

igår drog fruarna igång, MYCKET bra vill bara ha MER!!!! idag så var det grå på tv. MYCKET bra vill ha MER!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0