börjar veckan..

börjar veckan med besök hos doktorn. jag hade tid vid 11.30 för att besluta något om mina ögon. kom överens om att jag ska börja käka piller o ta droppar. uppsöka en optiker o kolla upp om jag behöver glasögon om det funkar nu eftersom jag känner att det är bättre än på länge. behöver faktiskt inte ha solisarna på mig jämt längre:) JIPPI!!
fick även göra ett blodprov för att kolla allergier o sånt. hoppas verkligen allt blir bra nu så man kan ta körkort en vacker dag eller "glömma" solisarna hemma en solig dag o överleva.

direkt efter det skyndade jag till närakuten för att leta upp joan o tyra. en trevlig man visade vart en lång man med en liten bebis gick in. så jag knackade på o fick vara med. skruttfia skötte sig så bra. visade sig att hon har öroninflammation på vänster öra. sen fick vi träffa en sköterska för att få ge tyra adrenalin+syre mask. shit va hon skrek o försökte ta sig loss. hon e bra stark lilltösen. tillbaka till doktorn som gav oss nån medicin som vidgar luftrören.
så nu ger vi saltlösning i näsan, alvedon(39,2 senast) o två olika mediciner. kan juh säga att hon kräktes direkt efter öronmedicinen. inte så bra men samtidigt lite bra eftersom hon fick upp en massa slem så hon kunde andas bättre. men hon har grinat hela kvällen. inget e bra. ingens famn. hon somnar i typ 5minuter o vaknar o skriker. känns som natten kommer bli låååång. nu sover hon iaf får se hur länge det blir den här gången.

imorn så är det tvättstuga o dammtorka lite om tyra är med på noterna. tur att joan e hemma så vi kan hjälpas åt. jag ska försöka hinna ringa lite samtal oxå som facket, försäkringskassan o folksam. mycket roligt. not.
nu ska albin nattas o sen blir det csi om jag har tur, annars så spelas det in. go natt gott folk.

Kommentarer
Postat av: Panki

Hoppas lilla ÄvenTyra blir bättre och att natten blir lugn!

Kram!

2009-10-19 @ 21:50:10
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0