sjuko

min storskrutt har fått öroninflammation.. i båda öronen. stackare. han har sovit dåligt i två dagar nu, gnällt o ätit dåligt. febern är påväg ner o han blir piggare eftersom han blir "jobbigare" med jobbigare menar jag busigare, lyssnar inte o lever rövare här hemma. så när joan o albin satt i soffan o kikade på tv så ser joan att albin har vax i örat. o det var inte lite utan det täppte igen hela ingången till örat. satte mig ner med albin i knät o föörsökte få ut det lite försiktigt med en tops men förstog att jag bara skulle trycka in den mer om jag försökte så ber joan hämta en pincett. så mycket enklare o var ute på en sekund. en stor jäkel var det. undra om han hade nedsatt hörsel med den där i örat. jajaj.. joan skulle iväg på möte i kista vid tvåtiden så vi klädde på oss o följde med. upp till närakuten för att kika i andra örat. jaha.. albin var så duktig, men efter en stund sa han ifrån. gick inte o muta med godis, glass eller leksak! förstå.. tillslut så gick han med på att få åka karusell. men efter en stund så fick han nog o sa nej AJ. o snälla doktorn slutade genast. har nå svagt minne av när jag var hos doktorn o doktorn fortsatte o tortera mig. blev hysterisk eftersom jag var livrädd för doktorn. grinade mig igenom alla öroninflammationer, stackars mina underbara föräldrar som har stått ut med hysteriska mig.
iallafall. ena örat har läkt sig själv av naturen eller något sa snälla doktorn, men vänster öra e sjukt;)
jajaj.. nu har vi medicin. nu ska det bli bra. hoppas verkligen tyra slipper.

nu på kvällen så har jag varit på föräldramöte.
är väl mest för dom nya föräldrarna, men lite intressant var det juh. dom berättar lite mer ingående om vad dom gör på dagis, aktiviteter o sånt. planerade in lite roliga dagar som händer under den här terminen. ser framemot halloweenpartyt som dom har, jag o yoenia har en plan. ska se till så den funkar oxå. lovar en massa bilder när den dagen kommer om jag inte är glömsk men det lär jag inte vara.

imorn ska jag äntligen träffa doktorn för o få hjälp med mina ögon. ska bli intressant. hoppas verkligen det är en bra doktor. o att jag får hjälp, hur ska jag annars kunna ta körkort o så?
nej nu ska jag nog krypa ner i sängen med min gubbe. känns som klockan är apmycket!
såg en rolig lista som jag kanske borde tänka över.. den finns hos tess.
kramar på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0