dagens påskkärringar

när jag var liten så målade man teckningar eller annat pyssel som man sedan gav bort. vi klädde ut oss till påskkärringar med tillbehör o plingade på hos grannar, grannkvarteren. var jätte skoj. igår så plingade det på här hemma. barnen var snabba på o öppna då dom trodde det var lekkamraten här på gården. det var två flickor som står i trapphuset o säger glad påsk, så jag tar med mig godis från köket för att se på påskkärringarna. men där står två flickor i sin vanliga outfit o önskar oss glad påsk. ingen teckning ingenting? alltså i min mening är det två barn som står o tigger godis. blev så chockad. vi tog bort ringklockan för att slippa fler fejkpåskkärringar. tråkigt tycker jag :(

idag är det långfredag o det märks på vädret ;) mina minnen från långfredagen är att man gick o vänta på o få påskägg men fick vänta en hel dag till. suck. det var dåligt väder o tiden gick så långsamt. idag ska jag jobba 12-17.15, ska bli skoj. hoppas på att det blir mycket o göra som igår. tiden rusar förbi när det är fullt upp.

Glad Påsk gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0