en sån morgon..

vaknar strax innan åtta av att albin kramar om mig o säger att han vill titta på tv.. tyras fötter har jag i mitt ansikte.. hon gnäller för att det är liiiite trångt.. jag skulle säga att det är sjukt trångt när båda barnen o jag o gubben min ligger i sängen.. vad tänkte vi när vi köpte sängen? nästa säng ska bli stoooor. hatar o ligga trångt då man ligger o spänner sig, det blir varmt o klibbigt. resultatet = ingen bra nattsömn.
på tal om nattsömn så har jag sovit väldigt tungt märkte inte ens vilken tid barnen kom in. har juh jobbat en hel del så har varit väldigt trött.
sömnen är så jäkla viktigt då den håller humöret uppe, hälsan påverkas tror jag oxå. när barnen var små så var det sömnen jag o joan tjafsade om.. kanske inte så mycket med albin som med tyra o albin samtidigt. dubbelt arbete, mindre sömn. nu så sover dom 3/7 dagar hela nätterna i sin säng dom andra 5 så kommer dom in nån gång under natten. men dom går själva så man slipper gå o hämta dom :) det är en sak som känns så skönt med att vi kanske inte ska ha fler barn. barnen är ganska självgående när det gäller sömnen nu:)

känslan jag hade imorse var att shit är ganska utvilad o åhh va härligt när solen skinner. mammi städade här hemma igår så det var finfint i köket med tulpaner på köksbordet. fick som lite vårkänslor i kroppen:)
idag blir det nog en härlig dag. kalas vid tolv, hämta maxen innan så han kan följa med. sen tvättstuga, skönt med nya sängkläder :) älskart!
o ikväll så är det melodibrallan o lördagsmys med familjen :)

ska försöka hinna göra lite matlådor o frysa in i helgen oxå. blir så less på äckliga uteställen även om jag ibland hinner gå till ikea o äta. billigt o mycket o välja på.
vet bara inte vilka rätter jag ska frysa in så less på korvstroganoff i matlåda.

jajaj dags o äta frukost kanske :)
trevlig lördagsmorgon gott folk !!!


Kommentarer
Postat av: Panki

Mysbarnen!

Man blir sur och grinig av för lite söm och för lite mat. Igår var jag jobbig för att jag missade äta lunch. Inge kul. Och att dessutm gå till Lidl i det tillståndet borde vara förbjudet. Jag fick hejda mig själv för att inte ställa till en scen, jag blir så otroligt provocerad av den butiken, ingen ordning alls där!

2011-02-19 @ 09:05:59
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0