jobbhelg

att hinna blogga om en helt vanlig dag hemma oss är inte alltid så lätt..
man jobbar.. sköter om hemmet.. myser med busiga barn.. äter o sover..

barnens nya just nu är iaf att en rider på käpphästen medans den andra leder. dom skrattar hysteriskt o tycker det är jätte roligt.
jag hade barnen hemma i fredags från dagis.
vi tog bussen till kista o öb som öppnat. kö in i butiken o kö ut ur butiken.. jag köpte lite smått o gott..
skyndade hem o började städa, kul att det ser ut som ett bombnedslag bara nån timme efter man gjort fint. så är det att ha små barn :) kan juh inte förbjuda dom att leka heller ;)
tvättstugan hade vi bokat oxå, gick smidigt o bra. barnen hjälpte till som vanligt.
kvällen bjöd på middag med bästaste svägerskan/vän/granne.. you name it.. vi åt baconinlindad kyckling m ris, sås o tomat/lök sallad. så himla gott. kvällen blev kort då dom skynda hem så lillsessan fick sova inför natten.. strax efter det kom gubben min hem med rogga. skulle kolla på film o det var juh inte den bästa vi valde. monsters eller något hette den, alltså hade jag sett den på bio så hade jag juh blivit tokig. hände inte så mycket utan var en ganska tråkig film som inte ens var läskig vilket man hade väntat sig.

igår var det lördag..
jobbade, lönehelg säger nog ganska mycket. det är fullt upp i stort sett hela tiden o tiden rusar förbi. så jäkla roligt. kom hem lagom till middag (köttfärslimpa m fetaost) o besök. sötaste jocke med far kom o sa hej. hängde här en stund innan dom var tvugna o åka hem o natta lillprinsen :)
jag hann ta ett långt bad innan melodibrallan o lördagsmys i soffan. albin somnade lagom o strax därefter tyrisen. så skönt när dom inte håller igång till 23 som dom gjort förut utan nu är det mer runt 21.
joan o jag hann kolla igenom en massa inspelat tills jag somnade i soffan framför ett spännande avsnitt av csi.
natten var fantastisk, då bara ett barn sov inne hos oss o jag sov tungt fram till 7 då albin kom in o ville gå upp.

så nu sitter vi i soffan o plöjer barnprogram.. åhh va roligt ;) ska strax äta frukost o sen göra mig iordning för en dag på jobbet. hoppas på fullt ös som igår för då flyger dagen fram. ikväll blir det solsidan o big brother på en o samma gång. tur med inspelningsbar hdbox :) hur hann jag följa så mycket förut?

längtar till nästa helg då jag äntligen ska få träffa finaste ida <3 o äta årets godaste semla.
imorn är det oxå joans sista dag på jobbet. shit alltså. jag kommer ha en hemmaman som ska ta hand om hemmet o barnen medans jag jobbar rumpen av mig i just mars månad. tur det för i april blir vi utan pengar från joans sida o då får jag förhoppningsvis en bra lön.
jajaj trevlig söndag..
kramar!

Kommentarer
Postat av: Panki

Tack för en mysig fredagsmiddag :-)

Vaddå, jag vill oxå ha semla?

2011-02-27 @ 11:48:54
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: Panki

Hehe, jag ska oxå få semlor och leka ;-)

2011-02-27 @ 22:32:01
URL: http://pancake.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0