kontroll

idag var jag på 4årskontroll med lillprinsen..

*kollade synen (han ser bra)
*lyssnade i hörlurar efter olika ljud o byggde med legobitar (hörde alla piiiiip så han kan inte låtsas om att han inte hör mig när jag pratar med han)
*rita en gubbe, sol o ett kors (jätte fint blev det)
*kolla i en pärm med massor av bilder o beskriva vad bilderna visar (den bästa var nog en människa som plocka blommor o fariba frågar: vad händer på den här bilden? o albin svarar - han plockar blommor.. till mamma o tittar på mig o ler stort :) min underbara prins)
*gå balansgång (han äger på det eftersom varje dag påväg till dagis så går han balansgång på en mur, om den inte är övertäckt av snö)
*väga o mäta (15,5kg o 105cm lång)
*sen pratade vi om hans språk men det har vi juh fått hjälp med så det är inget vi behöver oroa oss för ännu :)
så här hemma ska vi öva med olika saker så han kommer igång med språket. vi gör eltandborst övningar varje kväll för att få igång hela ansiktets muskler :)

efter kontrollen fick han ett klistermärke o även en tatuering :)
vi gick till konsum o köpte färskt bröd till frukost o skyndade hem till pappa joan :)

under dagen har vi hunnit med att leka doktor, campa i tältet o gå på picknick med plastmat. badat skumbad, vilat i soffan o lagt massor av pussel vilket han är jätte duktig på.

när vi hade hämtat tyra så köpte vi med oss en färdiggrillad kyckling till middag. gottit:)
nu dags o bädda ner sig kanske :) sova bort förkylningen?

Kommentarer
Postat av: Panki

Duktiga killen!

2011-02-08 @ 09:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0