tårar i massor..

sitter o kollar på ett program där olika kvinnor är gravida, o för en stund sen födde en kvinna sitt barn i tv. känns så verkligt, jag har gjort det hon går igenom o jag blir helt tårögd. lyckan att få hålla sitt barn.. kärleken till barnet är så starkt så det är galet. man kanske inte känner det i stunden då barnet kommit ut för man är helt utmattad o har ont men inte långt därefter så kommer alla känslor på en gång.
dom visade även en 46årig mamma som försökt i 12år tror jag att det var eller svamlar jag? dom hade försökt bra länge iaf, o misslyckats gång på gång o fått missfall. men hon var nu gravid med tvillingar äntligen. det strålade så om henne o man blir så glad.
själv så verkar det bara som att jag blir gravid när joan tittar på mig ;)
albin var inte direkt planerad, ångrar det inte för en sekund heller o med tyra så försökte vi ett tag men tror att pressen blev för stor. ville så gärna o då tror jag att det blir svårare. men på fyllan (bröllopsnatten) så funkade det, kanske för att vi inte planerade att bli gravida just den dan.
aborten var väl inte det roligaste men jag åt faktiskt minipiller så det var inte planerat.
det jobbiga med att se det här programmet gör att jag saknar allt det där.. att vara gravid, föda o allt som ingår.. vill så gärna för stunden ha en liten bebis.. en liten vera eller kanske en edvin ;)

jajaja till något hela annat..
hostan har inte försvunnit. håller verkligenpå o dö varje gång jag sätter igång. känns inte ok. får se om jag lyckas få in nån till jobbet så jag kan gå tidigare o åka till farbror doktor o kolla upp. lunginflammation? vad kan det vara lixom? fan blir bra less iaf. annars så blir det på fredag.

så fortsätter vi till något annat..
joan slutar jobba sista februari, vilket känns jätte bra.
han som vill gå vidare o jag stöttar honom. vårt liv gick lixom inte ihop sig med dagishämtning o kvalitetstid med familjen tillsammans. funkar inte o ha en dag tillsammans under en hel månad. annars så jobbade vi om varandra hela tiden. vad är det för liv? var väl inte därför vi skaffa barn.
fick höra att nån blivit upprörd typ o tyckt att jag skulle byta jobb.. varför? bingon är inte allt! det som gjorde att joan tyckte att det var lite jobbigt är juh hans kollegor som han trivs att jobba med måste han byta ut. samma människa tror oxå att jag har fått joan att bara vilja vara hemma istället för att gå ut på krogen tittsomtätt. men har man skaffat familj så har man nånstans valt att kanske inte alltid gå ut till varje helg. jag har alltså inte sagt: nä joan nu får du stanna hemma. joan har även valt detta själv. sen att vi kollar saker med varandra som att om man kan gå ut med polarna handlar om att vi vill få vardan o gå ihop sig. sen kan det vara bra o få egen tid men det måste inte innebära att man måste ut på krogen o supa till.
jag stortrivs på mitt jobb o jag tjänar ganska bra för att jobba deltid.
jajaj nu har jag fått ventilera lite.. :)

har idag varit o handlat lite med mammi. underbart. jag har verkligen en helt fantastisk mamma. hon är verkligen min idol. jag hoppas verkligen hon förstår hur mycket hon betyder för mig o hur mycket jag älskar henne :)
JAG ÄLSKAR DIG MAMMI :)


nu är det dags o gå o sova o be till hostgudarna att jag slipper hosta mig igenom natten..
kramar!!

Kommentarer
Postat av: Panki

Du får ju låna min bebis hur mycket du vill, bara komma och gulla!

Men alltså Joan är ju vuxen och kapabel till att fatta sina egna beslut lixom, suck va trött man blir. Han har gjort helt rätt!

Puss!

2011-02-10 @ 08:25:19
URL: http://pancake.webblogg.se/
Postat av: ia

Men guuu att folk alltid har nåt att säga..

(även jag nu) hehe

Fan, ni bestämmer väl hur ni vill leva ert liv, ska ingen annan lägga sig i..

Två vuxna personer som ingår äktenskap o får barn blir till VI/NI då tar man väl beslut efter det som passar bäst för er familj..

Kram på ER! :)

2011-02-10 @ 13:31:14
URL: http://hellberg.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0